جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۶۸۳
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۶

فکرشهر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: با پرداخت تسهیلات روستایی- عشایری سه هزار و ۵۰۰ شغل جدید در مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سعید زرین‌فر بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال در سطح استان اقدامات خوبی صورت گرفته است که از جمله آنها پرداخت تسهیلات روستایی- عشایری است.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تا پایان سال گذشته حدود هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان و عشایر استان در قالب هزار و ۶۹۹ طرح تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایری و به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال سه هزار و ۴۹۶ نفر پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر افزود: تسهیلات مذکور با اولویت مناطق مرزی و عشایری و در حوزه‌های دانش بنیان، کشاورزی، صنایع، معادن، گردشگری، صنایع دستی و منابع طبیعی پرداخت شده است.

زرین فر با اشاره به اینکه بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید از مؤسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی هستند تصریح کرد: تمام طرح‌های متقاضیان در کارگروه‌های فنی و تخصصی شهرستان‌ها و استان مورد بررسی جدی قرار گرفته و در صورت برخورداری از توجیه فنی، مالی و اقتصادی، برای پرداخت به بانک‌ها ارسال شده‌اند.

وی اظهار داشت: اعتبارات تخصیص یافته به استان، با رهنمودها و پیگیری‌های جدی استاندار و پس از برگزاری نشست‌های متعدد در استان و شهرستان‌های تابعه به متقاضیان پرداخت شد؛ به گونه‌ای که استان بوشهر از معدود استان‌های کشور شناخته شد که در زمان مقرر موفق به جذب کل سهمیه ابلاغی شده است.

زرین‌فر با تقدیر از تلاش و پیگیری فرمانداران شهرستان‌ها، مدیران و کارکنان ادارات متولی و بانک‌های عامل، اعلام نمود به منظور جلوگیری از انحرافات احتمالی، کمیته نظارت استانی و شهرستانی تشکیل و به صورت مستمر از طرح‌ها بازدید به عمل می‌آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: مرحله سوم و چهارم تسهیلات مذکور ابلاغ شده است که به زودی فرآیند پرداخت آن به متقاضیان انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر