سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۶۹۷
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹

فکرشهر: در آئینی با حضور مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور صبح شنبه در آئین افتتاح پروژه اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی بوشهر اظهار داشت: خدمات مختلف و متنوعی به اتباع بیگانه و مهاجران خارجی در سطح کشور ارائه می‌شود.

مهدی محمودی با بیان اینکه پناهندگان افغانستانی بیشترین میزان اتباع در سطح کشور هستند، ادامه داد: ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت ۱۱ دستگاه به صورت مستقیم و ۲۳ دستگاه به صورت غیر مستقیم در ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی بیان کرد: خدمات گوناگونی در زمینه‌های اقامت، فرهنگی، آموزشی و درمانی به این افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت کشور، خدمات درمانی به اتباع و مهاجران خارجی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی اتباع خارجی از خدمات بیمه‌ای خاطرنشان کرد: همه مهاجران خارجی مجاز می‌توانند از بیمه سلامت و خدمات درمانی همانند دیگر مردم ایرانی بهره‌مند شوند.

محمودی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه خدمات آموزشی به فرزندان اتباع، تصریح کرد: اکنون در سطح کشور ۴۷۰ هزار نفر دانش‌آموز اتباع خارجی به صورت رایگان در مدارس تحصیل می‌کنند.

خدمات‌دهی به اتباع در بوشهر

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر نیز در این آئین گفت: برای خدمات رسانی به اتباع خارجی در استان بوشهر ساختمان اداری و سوله اردوگاه مراقبتی برج مقام با هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا مورد بهره برداری قرار گرفت.

عبدالرضا بشیری افزود: در کنار این پروژه زمین چمن مصنوعی به مساحت هزار و ۵۶ مترمربع و سه مهمان‌سرا نیز احداث شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر