سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۵۴۷۰۳
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶

فکرشهر: براساس نتایج نظرسنجی ملی بهارانه ایسپا، ۳۲.۵ درصد مردم اعلام کرده‌اند که در ایام عید نوروز به مسافرت بیرون از شهرستان محل سکونت خود رفته اند و ۶۷.۵ درصد اعلام کرده‌اند به مسافرت نرفته‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روز‌های ۱۹ و ۲۰ فروردین ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است ۳۲.۵ درصد مردم اعلام کرده‌اند که در ایام عید نوروز به مسافرت بیرون از شهرستان محل سکونت خود رفتهاند و ۶۷.۵ درصد اعلام کرده‌اند به مسافرت نرفته‌اند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی سال گذشته ایسپا نشان می‌داد که در نوروز ۹۷ حدود ۴۱ درصد مردم در ایام نوروز ۹۷ به مسافرت رفته‌اند. به عبارت دیگر میزان مسافرت نسبت به سال گذشته بیش از ۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین از بین کسانی که در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ به مسافرت نرفته اند ۱۸.۷ درصد اعلام کرده‌اند به دلیل مشغله کاری به مسافرت نرفته اند. ۳۸ درصد مسائل و مشکلات مالی را دلیل عدم مسافرت ذکر کره‌اند. ۲۰ درصد نامساعد بودن وضعیت آب و هوایی کشور در ایام عید را دلیل مسافرت نرفتن ذکر کرده‌اند. ۱۱.۸ درصد اعلام کرده‌اند به طور کلی ترجیح می‌دهند تعطیلات را در محل سکونت خود بگذرانند. ۶.۳ درصد نیز مساعد نبودن حال جسمانی و روانی را دلیل عدم مسافرت در ایام عید ذکر کرده‌اند. ۵.۲ درصد نیز به سایر موارد اشاره کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر