سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۷۴۷
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: هفته اول ماه مبارک رمضان به عنوان هفته زکات استان نام گذاری شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر با محوریت فرآیند جمع‌آوری زکات گندم و زکات فطریه در سال جاری اظهار داشت: زکات یک فریضه الهی است اما نباید به حالت اجبار فرار گیرد که نیاز اولیه آن فرهنگ سازی است.

وی افزود: دهیاران، شهرداران و شوراهای روستایی و شهری می‌توانند با فرهنگ سازی زمینه ساز احیای این فرهنگ باشند که نیاز است در هفته اول ماه مبارک رمضان به عنوان هفته زکات استان نام گذاری شود.

نماینده ولی فقیه استان بوشهر تصریح کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها و ائمه جمعه در کنار روحانیون می‌توانند از فضای هفته اول ماه مبارک رمضان برای فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات استفاده کنند که به دلیل هم زمانی با برداشت گندم استان، می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: زکات چرخه اقتصاد را روان می‌کند و با توجه به اینکه در محلی که زکات جمع آوری می‌شود در همان جا نیز توزیع می‌شود می‌تواند ضمن کاهش فقر، زمینه رفع محرومیت نیز از آن نقطه فراهم سازد.

وی بیان کرد: مردم باید بدانند که زکات جمع آوری شده در طرح هادی روستایی، رفع فقر، ساخت مسجد، درمانگاه و حسینیه و سایر زیرساخت‌ها هزینه می‌شود که این امر نیز نیاز به اطلاع رسانی وسیع دارد.

نماینده ولی فقیه استان بوشهر با اعلام اینکه ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از ظرفیت‌های مغفول زکات، زکات مستحبی است نیاز است که با یک برنامه ریزی جامع، در این خصوص برنامه ریزی مناسب انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر