سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۷۵۱
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به صدور اولین حکم محیط زیستی سال ۹۸ در استان گفت: سم‌های استفاده شده برای مقابله با ملخ‌ها در استان بوشهر مورد تائید است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روز دوم اردیبهشت ماه همزمان با روز ۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک اظهار داشت: انتظار داریم همه مردم نسبت به محیط پیرامون خود حساس باشند و سازمان محیط زیست را در حفاظت از آن یاری کنند.

وی با اشاره به صدور اولین حکم محیط زیستی سال ۹۸ در استان بیان کرد: نخستین رأی زیست محیطی سال ۹۸ در استان بوشهر در رابطه با حمل، نگهداری، خرید و فروش سلاح شکاری بدون مجوز در شهرستان بوشهر بوده است.

قلی‌نژاد اضافه کرد: حکم این پرونده در راستای حبس زدایی قوه قضائیه صادر شد که شامل ارائه خدمات عمومی رایگان به مدت ۲۷۰ ساعت به صورت همراهی با محیط بانان در مناطق حفاظت شده در زمان نگهبانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید نسبت به تهیه یک مقاله علمی در زمینه زندگی پرنده صید شده از زمان تولد، نحوه زندگی، محل زندگی، نوع آذوقه و تولیدمثل و بیماری‌های آن اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نسبت به فرهنگ سازی زیست محیطی قوه قضائیه قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم که این روند صدور احکام زیست محیطی روزافزون شود.

سم‌ها مورد تائید است

وی در رابطه با پیامدهای سمپاشی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر اینچنین گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری نزدیک و کارشناسانه‌ای که با جهاد کشاورزی استان داشتیم، همه سم‌های استفاده شده از قبل به تأیید این اداره کل رسیده است.

قلی نژاد گفت: طی سمپاشی‌های کانونی و زمینی که در استان صورت گرفته، سم‌هایی مورد استفاده قرار گرفته که فقط بر روی ملخ‌ها تأثیر داشته است و از تأثیر بر دیگر گونه‌های جانوری در حیات وحش استان اثری نداشته است. امیدواریم نیازی به سمپاشی هوایی نباشد و به طور محدود نیاز به سمپاشی‌های کانونی و زمینی انجام گیرد.

احیای تالاب حله

وی در رابطه با احیای تالاب حله پس از بارندگی‌های اخیر، ابراز داشت: ورودی آب به این تالاب بسیار مناسب بوده اما باید برای فصول دیگر سال ورودی آب را مدیریت کنیم تا احیا و زنده شدن تالاب تداوم یابد و مقطعی نباشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره برنامه ملی حفاظت از لاک پشت‌ها گفت: این برنامه ملی از نیمه سال جاری در کشور اجرا خواهد شد و استان بوشهر نیز به طور خاص در این برنامه ملی به پایش خواهد پرداخت و برنامه ریزی دقیقی برای حفاظت از این گونه‌ها صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر