جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۷۵۴
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ اشتعال در استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حمیدرضا پناه پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: کارگران خط مقدم کار و تلاش هستند و نقش اساسی در تولید و توسعه دارند.

وی با بیان اینکه وعده‌هایی که در سال گذشته داده شد محقق شد، افزود: تا پیش از دولت تدبیر و امید تنها سه ساختمان اداری در استان ملکی بوده است که این میزان به ۷ ساختمان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون این اداره کل هفت پروژه ورزشی در شهرهای بوشهر، دیر، کنگان، تنگستان، دشتی و گناوه در حال احداث است.

وی گفت: در راستای صیانت از حقوق کارگری در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار بازرسی از کارگاه‌ها انجام شده و آموزش‌های مختلف نیز برگزار شده است.

پناه عنوان کرد: در سال گذشته دو هزار و ۴۵۶ دادخواست بازنشستگی در استان وجود داشته که با همکاری بین دستگاه تمامی این دادخواست‌ها بررسی شده است.

۲۴۰۰ نفر بیمه بیکاری می‌گیرند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حل اختلاف و مراجع تشخیص تلاش شده خدمات در کمترین زمان به افراد ارائه شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مراجع تشخیص بالغ بر ۲ هزار و ۴۸۵ از دادخواست وجود داشته است که از این تعداد ۴۲ درصد آن منجر به سازش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ پرونده در بخش اشتغال روستایی وجود داشت که با اعتباری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان پرونده‌ها به بانک ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی ۱۸ میلیارد میزان اعتبار در این بخش بوده است که در سال گذشته ۹۳ درصد آن پرداخت شده است و مابقی آن تا خرداد ماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

برگزاری جشن کارگری

پناه در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی برای کارگران، بیان کرد: در سال گذشته ۲۰ دوره کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرزند پروری برای ۷۰۰ کارگر در استان برگزار شد، همچنین ۳۰۰ خانوار نیز از زائر سراهای این اداره کل در دیگر استان‌ها استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ اشتغال در استان بوشهر ایجاد شده است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته کار و کارگر گفت: برگزاری جشن کارگری، دیدار با خانواده شهدا کارگر، نواختن زنگ ورزش در واحدهای کارگری، بازدید از واحدهای تولیدی، برگزاری بازی‌های بومی محلی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های شاخص این هفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر