جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۷۶۱
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

فکرشهر:  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در سال جاری به طور ویژه طرحی برای توانمندسازی محلات حاشیه نشین و مناطق حاد و بحرانی آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس برزگر زاده صبح سه شنبه در نشست با مسئولان سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) شهرستان گناوه اظهار داشت: هدف اصلی از این نشست‌ها بررسی نظرات، نقدها، پیشنهادات و ارائه راهکارهای سمن‌ها در راه رسیدن به اهداف مشترک و تقویت جامعه مدنی است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید به انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد توجه ویژه‌ای شده است و تعداد سمن‌ها از ۱۶ سمن در دولت قبل به ۲۳۰ سمن در کشور رسیده است و دولت برای برنامه‌های سمن‌ها نیز اهمیت زیادی قائل شده است.

برزگر زاده گفت: عقیده ما بر این است که بدون تقویت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جامعه مدنی تقویت و توسعه یافته نخواهد شد و از درد سیاسی کاری و مشغله‌های سیاسی رهایی نخواهد یافت.

حمایت واقعی از سمن‌ها

وی اظهار داشت: سعی شده که به طور واقعی از سمن‌ها حمایت شود و اهداف دولتی با تقاضا از سمن‌ها پیش روند ولی این رابطه نگاه طولی و دستور و اجراکننده نیست.

برزگر زاده تصریح کرد: در رابطه دولت و سمن‌ها، دولت وظیفه فراهم سازی بستر برای فعالیت سمن‌ها را بر عهده دارد که امید است روزبه روز در این مسیر موفق تر عمل کنیم.

وی با تقدیر از فعالیت خوب سمن‌ها در شهرستان گناوه بیان کرد: شهرستان گناوه در حال حاضر ۱۷ سمن وزارت کشوری دارد که از آنها ۹ سمن ثبت شده و این شهرستان یکی از فعال‌ترین شهرستان‌های استان است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: ایجاد خانه سمن‌ها در گناوه از کارهای مهم و نشان دهنده زحمات زیاد مسئولان شهرستان گناوه است که خانه سن‌های شهرستان را برای فعالیت آنها برقرار کرده‌اند.

محلات حاشیه‌ای در اولویت

وی بیان کرد: برای سال ۹۸ به طور ویژه طرحی برای توانمندسازی محلات حاشیه نشین و مناطق حاد و بحرانی آغاز شده است که در این طرح به طور ویژه مسائل و مشکلاتی مانند آموزش خانواده، کودکان بدسرپرست، اعتیاد، مسائل اخلاقی را در مناطق حاد و بحرانی و محلات حاشیه نشین در اولویت قرار داده است.

برزگر زاده گفت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح از سمن‌ها درخواست می‌شود که در اجرای این طرح همکاری کنند و امید است در سال ۹۸ با همکاری همه سمن‌ها بتوان مناطق حاد و بحرانی و حاشیه نشین را مورد مطالعه قرار داده و به حل مشکلات آنها کمک کرد.

رفع کامل آسیب‌ها زمان بر است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: رفع کامل آسیب‌ها زمان بر است و آغاز این طرح نقطه شروع برای مطالعه مشکلات محلات حاشیه نشین است تا بتوان در سال‌های آینده مشکلات آنها را حل کرد.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌ها و تعامل فرماندار گناوه در همراهی و همکاری با سمن‌ها شهرستان افزود: دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر آمادگی کامل جهت همکاری با سمن‌ها دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر