جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۸۰۸
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

فکرشهر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد موقوفات استان بوشهر دارای سند مالکیت هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور صبح چهارشنبه در نشست با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اظهار داشت: همکاری اوقاف و اداره‌کل ثبت اسناد نقش مهمی در زمینه صدور سند املاک و اراضی وقفی دارد.

وی با تقدیر از همکاری خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است و اخذ سند اسناد مالکیت موقوفات باقیمانده نیازمند همکاری و تعامل دو اداره کل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خاطرنشان کرد: مستند سازی سند مالکیت موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه و تسریع در روند مراحل ثبت و رفع موانع و مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تثبیت موقوفات و همچنین جلوگیری از پایمال شدن حقوق موقوفات و زمین خواران اقدام به اخذ سند تک برگ موقوفات کرده است.

لزوم حفظ و حراست موقوفات

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز در این نشست گفت: از نظر شرعی و دینی بر خود وظیفه می‌دانیم که از موقوفات حفظ و حراست کنیم و راستای صدور اسناد مالکیت آنها گام‌های مثبتی برداریم.

اصغر پیر هادی در ادامه با اشاره به تعداد آمار قابل توجه نسبت به صدور اسناد اوقافی تاکید کرد: تمامی زمین‌ها و مکان‌های وقفی در استان باید سند دار شوند تا هرگونه تعارض و مشکلات در این زمینه رفع شود.

در پایان این نشست، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ضمن تأیید کارنامه درخشان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در رابطه با همکاری با این اداره با اهدای لوحی از مدیر کل ثبت استان و قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر