جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۸۱۷
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

فکرشهر:  رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان دارای پرونده سلامت به مراکز درمانی شهرستان گناوه ۹۷.۹۳ درصد است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد بازیاری رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در ارائه خدمات بهینه به مردم در حوزه سلامت و بهداشت نیاز به حمایت و همکاری همه گروهای اجتماعی، فضای مجازی، رسانه‌ها و همه آحاد مردم داریم و هر اقدامی که به خدمات رسانی بهتر به مردم منجر شود استقبال می‌شود.

وی با گرامیداشت هفته سلامت افزود: این هفته فرصتی برای متولیان سلامت است تا عملکرد یک ساله خود و طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانند تا اعتمادسازی مردم به متولیان امر سلامت افزایش یابد.

بازیاری با تقدیر از زحمات خبرنگاران عرصه سلامت شهرستان گناوه گفت: فضای مجازی و رسانه‌ها به اعتمادسازی بین مردم و متولیان امر سلامت کمک و یاری رسان باشند.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان گناوه به منظور انعکاس و بررسی بهتر نظرات و پیشنهادات مردم علاوه بر سایر موارد، اقدام به تشکیل گروه فضای مجازی با حضور اصحاب رسانه، فعالین اجتماعی و مسئولان بهداشت و درمان شهرستان کرده تا بتوان با سرعت و دقت بیشتری درخواست‌ها را رصد و پیگیری و پاسخ داد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل پرونده سلامت همه افراد در سامانه سیب اظهار داشت: از رسانه‌ها و فضای مجازی درخواست می‌شود که با اطلاع رسانی مردم را برای تکمیل پرونده‌های سلامت الکترونیکی در سامانه سیب آگاه کنند.

باز یاری گفت: تشکیل پرونده‌های الکترونیکی سلامت از سال ۹۵ همزمان با طرح تحول سلامت در کشور آغاز شده و در شهرستان گناوه ۱۰۶ هزار و ۹۹۱ نفر در سامانه سیب ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از ۱۰۶ هزار و ۹۹۱ نفر ثبت شده در سامانه سیب، ۷۸ درصد حداقل یک بار از مراکز بهداشتی درمانی دولتی شهرستان خدمات دریافت کرده‌اند و ۲۲ درصد از این ثبت نام کنندگان نیز مراجعه نکرده‌اند که انتظار ما این است که این افراد با مراجعه به مراکز درمانی و دریافت خدمات مراقبتی و معاینه‌های پزشکی پرونده‌های خود را هر چه سریع‌تر تکمیل کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: همه خدمات ارائه شده در این سامانه رایگان است و افراد با مراجعه به مراکز درمانی با تکمیل پرونده خود خدمات مختلف درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: کلیه برنامه ریزی های حوزه سلامت از جمله دریافت اعتبارات، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی به طور کامل بر مبنای این سامانه خواهد بود و لذا تکمیل پرونده‌های افراد بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: تکمیل پرونده‌های سلامت و میزان مراجعه ساکنان در روستاهای شهرستان ۱۰۰ در صد است ولی در شهرها به دلیل شناور بودن جمعیت این درصد کمتر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه یادآور شد: بر اساس این سامانه میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان دارای پرونده سلامت به مراکز درمانی شهرستان گناوه ۹۷.۹۳ درصد بوده که از این نظر شهرستان گناوه در بین ۱۰ شهرستان استان بوشهر اول است.

باز یاری اظهار داشت: طبق این سامانه می‌توان میزان بیماری‌های مختلف و وضعیت افراد از نظر سلامت را بررسی و بعد از مراقبت‌های اولیه نیز در صورت نیاز بیمار به متخصص ارجاع داده می‌شود تا مراقبت‌ها و درمان‌های لازم انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از مردم شهرستان درخواست می‌شود جهت انعکاس هرگونه پیشنهاد، شکایت و انتقادی در زمینه مسائل بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و یا به صورت مستند و مکتوب به این شبکه مراجعه کنند.

در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه سلامت شهرستان تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر