شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۸۲۷
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

فکرشهر- کوروش امینی: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آبیاری بیش از یک میلیون اصله نخل در آبپخش شروع شد.

بخشدار آبپخش در گفتگو با خبرنگار فکر شهر اظهار داشت: امروز با وجود رها سازی آب از سد رئیسعلی دلواری و بازدید میدانی و مستمر با حضور مهدی موسوی مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و سید محمدحسن مهدوی رئیس اداره آبیاری آبپخش از نحوه آبیاری و سنجش میزان حجم آب ورودی به شبکه بازید به عمل آمد و این روند با همکاری اعضا شورای نظارت بر آبیاری نخیلات بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.

علی تنگ ارمی با بیان اینکه در این  برهه حساس، مردم نیازمند خدمات رسانی بیشتری از طرف مسوولان هستند بر رضایت باغداران و تکریم ارباب رجوع بعنوان اولویت های اصلی خود تاکید کرد.

وی افزود: هدف از  بازدید کانال های انتقال آب به باغات، نظارت بر آبیاری نخیلات و اهتمام جدی بر توزیع عادلانه آب با همکاری و مشارکت باغداران است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: دور اول آبیاری بیش از یک میلیون اصله نخل آبپخش از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.

سید مهدی موسوی اظهار داشت: به لطف بارش رحمت الهی، دور اول آبیاری نخیلات منطقه آبپخش از روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه سال‌ جاری شروع شده است. 

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با بیان اینکه این طرح به منظور آبیاری بیش از یک میلیون اصله نخل در شبکه آبپخش بايستی با دبی 8000 لیتر در ثانیه آغاز می شد كه به لحاظ فرسودگی كانال اصلی شبكه به تدريج دبی ورودی افزايش خواهد يافت تا در مسير خط انتقال كانال اصلی خللی وارد نشود.

وی ادامه داد: این شرکت در سال جدید تمام سعی و اهتمام خود را معطوف بر نظارت دقیق بر توزیع عادلانه آب و جلب رضایت باغداران خواهد داشت.

موسوی هم‌فکری و مشارکت باغداران در راستای استفاده بهینه از منابع آب استان بوشهر و همکاری در جهت توزیع عادلانه آب با توجه به محدودیت منابع آبی استان را ضروری دانست و افزود: برای آغاز آبیاری نخیلات شبکه آبپخش در سال جدید همچون گذشته به همکاری و تعامل باغداران نیاز داریم.

وی بیان کرد: شروع دور جدید آبیاری، ادامه روند دور آبیاری قبلی است که بر اساس الگوی آبیاری باید هر یک‌ صد اصله نخل، 4 ساعت با دبی عرفی 200 لیتر در ثانیه آبیاری شود.
 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از کشاوزران خواست نسبت به  لایروبی کانال‌ها و انهار درجه 3 و 4 اقدام  کرده و با توجه به سیلاب‌های اخیر و احتمال ایجاد خسارت‌های جانی و مالی در شبکه‌های آبیاری و زهکشی از تجاوز به حریم کانال‌ها خودداری کنند.

 موسوی با تاکید بر اینکه این شرکت در قبال آبیاری نخیلات غیرمجاز مسئولیتی ندارد اضافه کرد: آب تخصیصی صرفا جهت آبیاری نخیلات مجاز شبکه آب پخش خواهد بود.

موسوی در پایان بیان داشت :هم اکنون حجم آب ورودی به شبکه 6700 لیتر بر ثانیه است که انتظار می رود با رها سازی مجدد آب ظرف ٤٨ ساعت آينده مطابق با حجم مصوب در جلسه شورای آب به 8000 لیتر بر ثانیه برسد. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر