جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۸۴۰
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به افزایش برخی بیماری‌های غیر واگیر در استان بوشهر گفت: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، سعید کشمیری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از شاخص‌ها در استان بوشهر نگران کننده است که امیدواریم شاهد تغییر در نوع سبک زندگی مردم باشیم، اظهار داشت: مردم استان بوشهر با ایجاد تغییر در سبک زندگی، بیشتر به فکر سلامتی خود باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: افزایش فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به درمان و یا پیشگیری از این بیماری‌ها کمک کند. از هر ۱۰ نفر در استان یک نفر مبتلا به دیابت است و از هر چهار نفر نیز یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌های قلبی عروقی در استان بوشهر، عنوان کرد: انجام ۵۰۰ عمل قلب باز و دو هزار و ۵۰۰ آنژیوگرافی قلب نشان دهنده رواج مشکلات قلبی در استان است.

کشمیری با بیان اینکه مصرف دخانیات در برخی شهرستان‌ها نسبت به میانگین کشوری ۳۰ درصد بیشتر است، گفت: مردم استان باید برای تأمین سلامتی خود به سمت ورزش و تغییر سبک زندگی بروند. اهمیت حفظ عملکرد مناسب قلب، به ویژه در شرایط شیوع این بیماری، بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: مصرف دخانیات یکی از عوامل خطر و افزایش دهنده بار کلی بیماری‌ها، به ویژه در ارتباط با بیماری‌های مزمن و غیرواگیر چون بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، سرطان و سکته مغزی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر