شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۸۶۰
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه رونق گردشگری سبب شکوفایی اقتصاد می‌شود گفت: با روندی که در پیش است و بر اساس ظرفیت‌ها، در آینده صنعت گردشگری به صنعت نخست تولیدی و اقتصادی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فریدون محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در عرصه گردشگری برخوردار است اظهار داشت: شهرستان‌های استان بوشهر ظرفیت‌های متفاوتی در عرصه گردشگری دارند که باید  معرفی و شناسانده شود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تاکید بر برند سازی ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر گفت: گردشگری سواحل یکی از برندهای این استان ساحلی است که معرفی این ظرفیت مورد تاکید است.

وی، گناوه را یکی از نقاط شناخته شده در عرصه گردشگری دانست و تصریح کرد: گناوه علاوه بر ساحل و دریا، از قابلیت مهم گردشگری تجاری برخوردار است که این برند برای مردم کم‌وبیش شناخته شده است.

محمدی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در عرصه اقامت را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: اماکن اقامتی گردشگری باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود تا زمینه رونق اقتصادی و معیشتی در مناطق گردشگری استان بوشهر بیش از پیش فراهم شود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه گردشگری برخوردار است تصریح کرد: فرودگاه و هتل به عنوان مهم‌ترین زیرساخت جذب گردشگر محسوب می‌شود که  باید هتل‌های استان بوشهر افزایش یابد.

وی، از افزایش ماندگاری گردشگران نوروزی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده اقامت گردشگران نوروزی در این استان امسال 68 درصد نفر شب اقامت نسبت به نوروز گذشته افزایش یافته است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه سفر نقش مهمی در رونق اقتصادی و تولیدی دارد افزود: گردشگری و سفر از مهمترین اموری است که رونق اقتصادی جامعه را رقم می‌زند.

محمدی با تاکید بر این نکته که استان بوشهر باید به عنوان مقصد تورهای گردشگری تعیین شود گفت: استان بوشهر باید در تمام فصول سال ظرفیت جذب گردشگر داشته باشد چراکه قابلیت این استان در عرصه توریسم بسیار بالا است.

وی،با اشاره به شعار امسال تصریح کرد: رونق صنعت گردشگری مهمترین تاثیر در تحقق شعار رونق تولید دارد چراکه رونق گردشگری و خدمات سفر سبب رونق تولید می‌شود.

محمدی، سفر و گردشگری را یکی از مهمترین راه‌های رونق اقتصادی و خروج اقتصاد از رکود دانست و  گفت: با روندی که در پیش است و بر اساس ظرفیت‌ها، در آینده صنعت گردشگری به صنعت نخست  تولیدی و اقتصادی کشور تبدیل می‌شود.

وی، عملکرد ستاد خدمات سفر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: خدمات سفر در این استان به ویژه در ایام نوروز قابل ستایش و قدردانی است که نشان از توجه استاندار و مسئولان استان بوشهر به حوزه گردشگری و سفر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر