پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۸۶۳
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از بارش ۳ برابری باران در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال آبی امسال بارش باران در استان بوشهر به میزان ۳۵۸.۷ میلیمتر ثبت شد که نسبت به سال قبل که ۱۲۳ میلیمتر بود افزایش ۳ برابری دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فرج‌الله شکوهی‌پور ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر به وضعیت بارش باران در سال آبی امسال در استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: از  مهرماه سال قبل تا امسال 358.7 میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به سال قبل  که 123 میلیمتر بوده 192 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه بارش باران امسال نسبت به سال قبل رشد 3 برابری داشته است گفت: بیشترین بارش باران در شهرستان دیلم به میزان 483.5 میلیمتر ثبت شده که این میزان در سال قبل 99.9 میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر کمترین ثبت بارش باران را در شهرستان عسلویه دانست و تصریح کرد: در فصل آبی امسال 212.2 میلیمتر بارش باران در شهرستان عسلویه ثبت شده  که این میزان سال قبل160.7 میلیمتر بوده است.

شکوهی‌پور با بیان اینکه وزش تندبادها در استان بوشهر ادامه دارد افزود: وزش تندبادها در استان بوشهر به ویژه بر روی خلیج فارس تا یکشنبه آینده ادامه دارد این مهم در جنوب استان بوشهر بیشتر احساس می‌شود.

وی، وضعیت هوای استان بوشهر تا سه ماه آینده را نرمال دانست و افزود: در صورت بارش باران تا سه ماه آینده افزایش 5 تا 15 درصدی بالاتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت دمای استان بوشهر در ماه‌های آینده افزود: خرداد و تیرماه پیش‌رو بارش باران پیش بینی نمی‌شود ولی دمای هوا در خرداد ماه یک درصد بالاتر از نرمال و به 33.4 درجه می‌رسد و تیرماه هم دمای هوا 40 درجه پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر