جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس شورای اسلامی بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر با اصحاب رسانه ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ در سالن کنفرانس خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۹۶۳
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر با اصحاب رسانه ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رییس شورای اسلامی شهر بوشهر بودجه ۹۸ شهرداری بوشهر را ۲۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: از این مبلغ ۵۰ درصد هزینه های جاری و ۵۰ درصد هزینه های عمرانی است.

ابوذر دهدار با اعلام اینکه در سال جاری یک نهضت آسفالت تشکیل خواهیم داد، افزود: یکی از مشکلات حوزه آسفالت در بوشهر دستگاه های خدمات رسان هستند که بعد از آسفالت کردن کوچه ها فعالیت های خود را آغازمی کنند؛ به همین دلیل درخواست کردیم که این همکاری  و هماهنگی ها صورت گیرد تا شاهد مشکلاتی از این قبیل در سطح شهر نباشیم.

دهدار در خصوص بهبود حوزه ترافیک با اعلام اینکه تقاطع غیر هم سطح میدان مطهری و توجه به محلات کمتر توسعه یافته که بیشتر شامل محلات جنوبی شهر می شود را در دستور کار قرار داده ایم، ادامه داد: تا کنون ۱۵۸ جلسه علنی با حضور خبرنگاران در شورا برگزار شده و ۳۰۱ لایحه در این جلسات در صحن شورا مصوب و به شهرداری تحویل داده شده است؛ تمام جلسات و مصوبات شورای بوشهر اطلاع‌رسانی می‌شود و هیچ مصوبه‌ای از دید مردم پنهان نمی‌ماند.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر با اعلام اینکه از زمان شروع دوره پنجم شورا، تیم شاهین شهرداری بوشهر لیگ دسته دو بود، ادامه داد: طی این مدت این تیم با همکاری و حمایت های شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر به لیگ برتر صعود کرد؛ این نوید را  به هم استانی ها می دهم که هیچ مشکلی جهت تیم داری و حضور تیم شاهین شهرداری بوشهر وجود ندارد؛ هزینه های گزافی جهت شادی، نشاط و شور اجتماعی در سطح شهر پرداخت کردیم اما شادی و نشاطی که تیم شاهین شهرداری بوشهر برای هواداران و هم استانی های خود ایجاد کرد قابل قیاس با دیگرنشاط های اجتماعی نیست.

ابوذر دهدار هزینه پیش بینی شده جهت کمک به تیم شاهین شهرداری بوشهر را ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هزینه هایی بیشتر از هزینه پیش بینی شده برای ما امکان پذیر نیست؛ نیاز نیست هزینه های اضافی که بقیه تیم های کشور می کنند شاهین هم انجام دهد؛ به امید خداوند پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا تیمی قوی داشته باشیم.

وی با اشاره به سقوط تیم ایرانجوان بوشهر به لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور افزود: تیم‌های شاهین و ایرانجوان بوشهر از تیم‌های پرطرفدار مردم بوشهر است به همین دلیل این دو  تیم مورد حمایت ویژه قرار دارند؛ اما با حمایت‌ها و تزریق کمک 850 میلیون تومانی برای احیای تیم ایرانجوان، با توجه به تصمیم مدیریت باشگاه در مورد صرف بخشی از هزینه‌ها برای بدهی‌های قبلی باشگاه، متاسفانه این کمک‌، تاثیر چندانی بر روی احیاء تیم نداشت و در نهایت سبب سقوط ایرانجوان به دسته سوم شد.

دهدار در خصوص قانون منع شهرداری‌ها از تیم‌داری در لیگ برتر اظهار داشت: شهردار بوشهر برای پیگیری این مصوبه که در گذشته ابلاغ شده‌ بود، در حال رایزنی با وزارت کشور است جای نگرانی نیست؛ در هر صورت مجموعه شهرداری پشتیبان شاهین شهرداری بوشهر است.

دهدار پروژه های عمرانی مهم و قابل توجه در دست اجرا را ۷۰ پروژه اعلام کرد و اظهار داشت: بازگشایی املاک در مسیر گذر پارک لیان به مناقصه رفته؛ تا چند وقت آینده اجرایی خواهد شد، چندین فضای سبز نیز در این مسیر به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی از تغییر ساختار شهرداری و جلوگیری از هر گونه فساد و رانت در شهرداری خبر داد و افزود: بنده تا کنون یک نفر از آشنایان خود را در مجموعه شهرداری بکار نگرفته ام نه فقط من، بلکه در شورای پنجم هیچ شخصی استخدام شهرداری نشده و نخواهد شد.

دهدار دلیل تاخیر در انتخاب شهردار جدید را شکایت های مداوم شهردار سابق اعلام کرد و ادامه داد: در آن وضعیت قانون اجازه انتخاب شهردار جدید را به مجموعه شورا نمی‌داد؛ به همین دلیل انتخاب شهردار جدید هشت ماه به تاخیر افتاد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر