جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بخشدار آب پخش در گرامیداشت روز شورا مطرح کرد؛
کد خبر: ۵۵۰۸۵
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

فکرشهر - کورش امینی:  نشست صمیمی به مناسبت روز شوراها با حضور بخشدار آب پخش، امام جمعه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، روستاها و بخش آب‌پخش در محل اقامتگاه بومی گردشگری در روستای چم درواهی برگزار شد.
به گزارش فکرشهر، در این نشست بخشدار آب پخش ضمن تبریک روز شورا و اشاره به آیه قرآنی وَ أَمْرُهُمْ شُورى‌ بَيْنَهُمْ به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره نمود که می فرماید: هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند.

بخشدار بخش آبپخش از مشورت به عنوان یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری یاد کرد و اظهار داشت: فلسفه حضور امروز ما، جهت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه است؛ روزی که به دستور رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در ۹ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ به نام روز شوراها نامگذاری و شوراهای محلی شهر و روستا پایه‌ریزی شد.

علی تنگ ارمی ۹ اردیبهشت ماه را نقطه عطفی در تاریخ بعد از انقلاب دانست و ادامه داد: شوراهای اسلامی به دلیل نحوه انتخاب و وظیفه ذاتی که برعهده دارند نمونه ای عینی از مردم سالاری دینی هستند و درواقع  شورا را می توان نهادی که بر امورات تصمیم‌گیری، نظارتی و افزایش میزان مشارکت مردم در اداره امور جامعه خود موثر هستند، دانست.

تنگ ارمی با اعلام اینکه فلسفه وجودی شوراها برنامه‌ریزی و پاسخگویی به مردم استف افزود:  برنامه‌ریزی برای پیگیری مطالبات مردم به طوری که مردم به وضوح مردمی بودن و عملکرد شورا را ببیند و لمس کنند.

وی ادامه داد:  یک فصل و هشت اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی به شوراها اختصاص یافته؛ لذا زمانی که قانون اساسی در اصول کلی خود شوراها را به عنوان ابزار تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده اند اهمیت آن بر همگان روشن و مبرهن است.

ادامه تنگ ارمی افزود: امید است با قدرت و صداقت در گفتار و صداقت در عمل و بیان حقایق از پی مشکلات بر بیایید و آنان را حل کنید.

وی به حضور شوراها در بین مردم در سال۹۸  تاکید کرد  و اظهار امیدواری نمود که شوراهای اسلامی شهر و روستاها بیش از پیش در بین مردم حضور پر رنگ داشته  و امیدواری در بین مردم را زنده کنند.

بخشدار منطقه آبپخش با بیان اینکه هدف ما نیز از تشکیل این جلسه، ایجاد یک فضای متحد بین شوراها و تعامل آنها با دستگاه های اجرایی است، اظهار داشت: شوراها علاوه بر برنامه‌ریزی های جهت اجرای فعالیت های عمرانی، برنامه‌های فرهنگی و آسیب شناسی‌های اجتماعی را با برگزاری کلاس های آموزشی و سایر  امورات فرهنگی،اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

 تنگ‌ارمی ضمن تشکر مجدد از حضور اعضاء و تبریک گرامیداشت این روز به شوراهای شهر و روستا دوام عزت و سربلندی را برای این مجموعه مردم سالار از خداوند متعال خواستار شدند.

در پایان مراسم نیز به رسم یادبود لوح سپاس و هدایایی به اعضای محترم شوراها تقدیم شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر