سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ بخشدار آبپخش در مراسم تجلیل معلمان نمونه:
فکرشهر - کورش امینی: بخشدار آبپخش با بیان اینکه معلم به جامعه هویت می‌بخشد،‌ گفت: اگر می‌خواهیم جامعه مسیر رشد را طی کند باید به مدرسه، نظام تعلیم و تربیت و معلم توجه کنیم...
کد خبر: ۵۵۱۲۶
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

فکرشهر - کورش امینی: بخشدار آبپخش با بیان اینکه معلم به جامعه هویت می‌بخشد،‌ گفت: اگر می‌خواهیم جامعه مسیر رشد را طی کند باید به مدرسه، نظام تعلیم و تربیت و معلم توجه کنیم.

به گزارش فکرشهر، علی تنگ ارمی در مراسم روز معلم وتجلیل از معلمان نمونه که در تالار قصر نور آبپخش برگزار شد با قدردانی از  زحمات معلمان پرتلاش و پرافتخار کشور که در سراسر میهن اسلامی برای اعتلای آن تلاش می‌کنند، اظهار داشت: یاد 40 هزار معلم و دانش‌آموز شهید دفاع مقدس نظیر شهید رجایی، شهید باهنر و علامه شهید مرتضی مطهری که امروز به افتخار حضور پربرکت وی در این راه، روز معلم نامگذاری شده است را گرامی می‌داریم.

وی افزود: اگر روز شهادت شهید مطهری را روز معلم نامیدند به واسطه این بود که شهید مطهری یک الگوی کامل همه صفات معلمی بود؛ معلمی که تمام طول عمرش را مشغول تعلیم و تربیت بود و در این راه نیز به شهادت رسید.

تنگ ارمی با بیان اینکه شهید مطهری اندیشمند اندیشه‌آموز و آزاد اندیشی بود که از هیچ کوششی دریغ نکرد، بیان کرد: این شهید یک معلم مسأله‌گرا در مسائل جامعه در آن زمان بود که دردها را پیدا می‌کرد و برای آن راه‌حل ارائه می‌داد؛ معلمی که وقتی اولین مسأله جامعه را حجاب دید، کتاب حجاب را برای جامعه نوشت.

بخشدار آبپخش ادامه داد: شهید مطهری زمانی که شبهات دینی را در جامعه مشاهده کرد برای نوجوانان و جوانان، کتاب جهان‌بینی را نوشت و زمانی که انحرافات فکری، بسط و نشر تفکر مادی و مادی‌گرایی را دید کتاب ماتریالیسم و رئالیسم را نوشت،‌ همچنین وقتی تحریف‌های دینی را در مناسک عاشورا دید، کتاب حماسه حسینی را نوشت؛ شهید مطهری یک عارف، فیلسوف و یک سیاستمدار غیرتمند بود.

وی بیان کرد: سخنرانی‌های شهید مطهری پیش از انقلاب، تن آمریکا را به لرزه انداخته بود و این مسأله شهید مطهری را جاودانه کرد؛ ما مفتخریم به این شخص اقتدا می‌کنیم و امروز را روز معلمی و نظام تعلیم و تربیت می‌دانیم.

علی تنگ ارمی افزود:‌ ما باید قدردان جامعه معلمان کشور باشیم؛ معلمی که با همه سختی‌ها، نابسامانی‌ها، کمبودها، فشارها و نامهربانی‌ها چراغ تعلیم و تربیت را پرفروغ نگه داشته و پرچم کشور را برافراشته کرده است، معلمی که با طی کردن مسیرهای سخت قصد پیشرفت جامعه را دارد.

تنگ ارمی اضافه کرد: شأن و جایگاه معلم هر چه بالا رفت نگاه جامعه بالاتر رفته است و اگر کشوری بخواهد به سرافرازی، غنا و علم برسد و ملت شجاع، عاقل، متفکر و خردمند تحویل جامعه دهد باید زیرساخت‌ها را برای معلمی به خوبی ایجاد کند که این مورد نشان از شأن معلم دارد.

وی ادامه داد: قد و اندازه هیچ جامعه‌ای از قد و اندازه معلمی بالاتر نخواهد رفت و اگر می‌خواهیم جامعه مسیر رشد را طی کند باید به مدرسه، نظام تعلیم و تربیت و معلم توجه کنیم؛ روز معلم روزی است که همه نگاه‌ها را معطوف به این شأن کنیم. همه کشورهایی که امروز در اوج قله‌های فرهنگی و علمی ایستاده و مسیر توسعه پایدار را طی کرده‌اند، توجه ویژه‌ای به مقام معلمی داشته‌اند.

تنگ ارمی گفت:‌ معلم به جامعه، نسل جوان و نوجوان امید و انگیزه می‌دهد، در او عشق ایجاد می‌کند، او را می‌پروراند و مهارت‌های لازم را برای زندگی سعادتمند به وی یاد می‌دهد؛ معلم به جامعه هویت می‌بخشد و امروز بزرگترین خدمت را به جامعه،‌ معلم می‌کند؛ معلمی که مولد بالاترین سرمایه انسانی کشور است.

بخشدار آبپخش اظهار کرد: اگر قرار باشد اتفاقی در کشور ما رخ دهد باید نگاه‌ها عوض شود که این بزرگترین خدمت به جامعه است؛ یکی از مهمترین مشکلات کنونی، شکاف بین نظر و عمل است که امیدواریم روزی برسد تا این شکاف از بین برود و معلمی شان و جایگاه واقعی خود را پیدا کند؛ همچنین آموزش و پرورش اصلی‌ترین و اولویت‌دار ترین دغدغه مردم و دستگاه باشد.

تنگ ارمی خاطرنشان کرد: امروزی روزی است که مسیرهای توسعه پایدار را با دقت طی خواهیم کرد و بنده از همه معلمین بخش آبپخش و سایر معلمان سراسر کشور تشکر می‌کنم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر