پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۱۲۸
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری عوامل درگیری مسلحانه در شهر برازجان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ سید جواد رضوی در تشریح جزئیات خبر فوق گفت  در پی وقوع درگیری مسلحانه در خیابان فردوسی شهر  برازجان  ماموران پلیس امنیت عمومی دشتستان به منظور مقابله با جرائم خشن و پیشگیری از انتقام جوئی های احتمالی بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یافتند و  بررسی های علمی و کارشناسی را آغاز کردند.       

این مقام انتظامی گفت: در نتیجه تحقیقات و بررس های میدانی مشخص شد که سه نفر با هویت معلوم، به دلیل اختلافات  خانوادگی  اقدام به تیراندازی به سمت خودرو و منازل مسکونی یکدیگر کرده اند. 

سرهنگ رضوی عنوان کرد: با مشخص شدن هویت متهمان و با هماهنگی مقام قضائی به موازات بازرسی های متعدد از مخفیگاه های متهمان و تلاش جهت دستگیری متهمان ، استفاده از ظرفیت های اجتماعی و بهره گیری از معتمدین محلی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی دشتستان بیان کرد در نتیجه اقدامات انجام شده و تنگ تر شدن عرصه بر متهمان  در نهایت هر سه نفر متهم خود را تسلیم پلیس کردند و سلاح های بکار رفته در تیراندازی را تحویل پلیس نمودند.

سرهنگ رضوی گفت: موضوع برخورد با مجرمین جرایم خشن از اولویت های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس و دستگاه قضایی شهرستان دشتستان بوده و پلیس ضمن  رصد دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز با تشدید اقدامات اطلاعاتی و استفاده از روش های علمی کشف جرم،‌ مجرمینی  که امنیت عمومی را به مخاطره انداخته را به تیغ عدالت می سپارد.

به نوشته پلیس استان بوشهر، نقش معتمدین محلی، ‌بزرگان خانواده و ریش سفیدان در مناقشات و منازعات اجتماعی بی بدیل بوده و لازم است این ایفای نقش در کانون های خانواده و راهبردهای تقویت سرمایه های اجتماعی توسط آسیب شناسان اجتماعی و جامعه شناسان مورد بازتعریف مجدد و واکاوی دقیق قرار گیرد. همچنین، پلیس دشتستان ضمن اعلام آمادگی همکاری با متخصصین حوزه جامعه شناسی و آسیب شناسی اجتماعی، ‌از مراکز دانشگاهی دعوت بعمل می آورد تا با نگاهی علمی به واکاوی علل بروز جرایم خشن در دشتستان بپردازند و راهبردهای پیشگیری های مختلف از این نوع بزه خاص و تاثیرگذار در حوزه امنیتی را در دستور کار تحقیقاتی قرار دهند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر