جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۱۵۵
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اجرای پنج ویژه برنامه‌ ماه مبارک رمضان در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: کمیته امداد هر ساله در طول این ماه پر فیض الهی، با هدف کمک به رفع برخی از نیازهای خانوارهای تحت حمایت، برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

لطفی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد ترویج و تبلیغ سنت‌های حسنه الهی در جامعه است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای معرفی برنامه‌های مشارکتی کمیته امداد و فراهم سازی بستر لازم جهت کمک‌های مردم و نیکوکاران به نیازمندان است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های محوری این نهاد را در ایام ماه مبارک گفت: طرح اطعام و افطاری نیازمندان (همیان مولا)، طرح مفتاح الجنه (همنشینی با نیازمندان)، طرح شفا (کمک به درمان نیازمندان)، طرح حامی‌یابی برای فرزندان ایتام (اکرام ایتام و محسنین) و طرح جمع آوری زکات فطریه و کفارات از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر طرح اطعام و افطاری نیازمندان (همیان مولا) را یکی از این ویژه برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در این طرح از طریق کمک‌های مردمی ارزاق و معیشت نیازمندان به صورت جیره خشک، نقدی و غذای گرم در طول ماه مبارک رمضان تأمین و به دست آنها می‌رسد.

لطفی طرح مفتاح الجنه (هم نشینی با نیازمندان) را از برنامه‌های دیگر ماه مبارک رمضان کمیته امداد برشمرد و افزود: در این طرح مسئولان استانی و شهرستانی و خیران با حضور در خانه‌های مددجویان تحت حمایت از آنها دیدار می‌کنند و کمک‌های نقدی و یا غیر نقدی در جهت رفع برخی از مشکلات مالی، معیشتی و یا مسکن به آنها ارائه می‌دهند.

وی در مورد طرح حامی‌یابی و حمایت از فرزندان یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم (اکرام ایتام و محسنین) بیان کرد: در این طرح با برگزاری پایگاه‌های حامی یابی در شب‌های لیالی قدر در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه از خیران و مردم نیکوکار درخواست می‌شود حمایت از فرزندان یتیم و نیازمند را بر عهده بگیرند.

لطفی با اشاره به طرح شفا (کمک به درمان مددجویان) و جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات گفت: اجرای این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان از اهمیت خاصی برخوردار است و لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت مشارکت خیران در این برنامه‌ها مورد توجه است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان به روش‌های کمک رسانی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد از طریق دفاتر ادارات تابعه و مراکز نیکوکاری در سراسر استان، آماده دریافت کمک‌های اهدایی مردم نوع‌دوست استان جهت توزیع میان مددجویان و نیازمندان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر