جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۱۷۹
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

فکرشهر:  فرماندار گناوه با بیان اینکه تلفات دریایی در شهرستان گناوه ۷۶ درصد کاهش یافت، گفت: امدادگران هلال احمر فرشتگان نجات جان انسان‌ها هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاک نژاد صبح شنبه در دیدار رئیس و اعضای جمعیت هلال احمر این شهرستان به مناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه در تمام طول سال همواره در همه حوادث و موارد مورد نیاز آماده باش و حضور فعال دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته هلال احمر افزود: نگاه ما بر این است که تمام طول سال و همه روزها به نام روز هلال احمر و به یاد این نیروهای فداکار و از خود گذشته باشد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته هلال احمر «سیل مهربانی جاری است» انتخاب شده خاطر نشان کرد: این شعار پرمعنا نشان دهنده عظمت بالای ملت ایران است که در همه عرصه‌ها خود را نشان داده و با مهربانی شادی‌هایشان را با هم تقسیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: نام هلال احمر یا صلیب سرخ جهانی مترادف با فعالیت‌های بشردوستانه است و فلسفه وجودی آن نیز خدمت و امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیرمترقبه و تسکین رنج‌های بشریت است و هر کجا نیاز به کمک‌های انسان دوستانه به میان می‌آید یک پای این کار همواره هلال احمر است.

وی گفت: امدادگران هلال احمر فرشتگان نجات جان انسان‌ها هستند و در همه حوادث و بلایا چه طبیعی و غیرطبیعی بر بالین مصدومین حضور یافته و به کمک آنها می‌شتابند و چنین سعادت و توفیق بسیار بزرگ نصیب هر کسی نمی‌شود.

‌پاک نژاد با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور در ابتدای امسال یادآور شد: با وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور، سیل کمک‌های انسان دوستانه و مردمی نیز به سوی این مناطق و هموطنان آسیب دیده جاری شد که این نشان دهنده نوع دوستی و مهربانی و ازخودگذشتگی و بزرگی ملت ما است که همواره در کنار هم هستند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه نعمت بزرگ مهربانی و همدلی از سوی پروردگار عالم به ملت ما ارزانی شده را باید شکرگزار بود گفت: همپای ملت غیور ایران اسلامی، مردم نوع دوست و متدین شهرستان گناوه نیز امسال در کمک به هموطنان به صورت خودجوش حضور داشته و در مواقع بحران نیز کمک و در کنار مسئولان بودند که جای تقدیر ویژه دارد.

وی گفت: شهرستان گناوه از شهرستان‌های گردشگری و مهمان پذیر در تمام طول سال است و گردشگران علاوه بر استفاده از بازار و سایت تجاری از دریا و ساحل زیبای این شهرستان استفاده می‌کنند که سعی شده که برای همه طول سال برنامه‌هایی برای حفظ موارد ایمنی و امدادی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ساحلی بودن شهرستان گناوه و تلفات در سال‌های گذشته کمیته گردشگری دریایی در ستاد تسهیلات سفر نوروزی تشکیل شد که هلال احمر نیز در آن عضویت دارد و شاهد کاهش ۷۶ درصدی تلفات دریایی در سطح شهرستان بودیم.

پاک نژاد گفت: امسال در تعطیلات نوروز زحمات شبانه روزی و شایسته ای از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه صورت گرفت و در پست‌های امدادی که در سراسر شهرستان دایر بود حضور موفقی داشتند همچنین کمیته امداد و نجات شهرستان به ریاست هلال احمر و با زحمات و تلاش‌های شما موفق عمل کرده و از فعال‌ترین کمیته‌های گردشگری و ستاد تسهیلات سفر در سطح شهرستان بود.

فرماندار گناوه یادآور شد: در تعطیلات نوروز امسال بخصوص در مواقع وقوع بحران‌ها با کمک و یاری شما امدادگران با پیشگیری‌های به عمل آمده از بسیاری از تلفات جلوگیری شد و در زمینه اسکان مسافران در اماکن امن نیز با تدبیر و با کمک شما باعث ماندگاری بیشتر مسافران در شهرستان و از وقوع حوادث ناگوار نیز پیشگیری شد.

وی خاطر نشان کرد: از همه مردم شهرستان و امدادگران هلال احمر انتظار می‌رود همانگونه که سال‌های قبل همکاری بسیار خوبی با ستاد تسهیلات سفر شهرستان داشتند برای برنامه ریزی خوب در نوروز ۹۹ نیز همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه کاری هلال احمر حوزه گسترده‌ای که نیاز به توجه ویژه دارد گفت: قایق امداد و نجات در زمینه امداد نجات دریایی نیاز به تعمیر دارد که حتماً باید در کمیته برنامه ریزی امسال برای آن مبلغ مورد نظر در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: مکان در نظر گرفته شده برای نجات گران دریایی باید به گونه‌ای باشد که در زمان حوادث در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مکان حادثه برسید و لذا نامه نگاری و پیگیری‌های آن باید انجام شود تا مکانی در خور شأن و نزدیک ترین مکان برای امداد و نجات جانمایی شود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: خانه هلال احمر بندر ریگ نیاز به توجه دارد که از شورا و شهرداری بندر ریگ درخواست می‌شود تا زمینه افتتاح آن فراهم شود.

فرماندار گناوه با تقدیر از رسانه‌ها و فضای مجازی که همواره در انتقال اخبار و اطلاعات کمک می‌کنند اظهار داشت: رسانه‌ها و فضای مجازی شهرستان بخصوص در موارد بحرانی همواره در کنار ما بودند و در اطلاع رسانی به موقع کمک کردند که جای تقدیر ویژه دارد.

در این نشست عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این جمعیت ارائه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر