شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۲۸۶
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: با هدف پیشگیری از آتش سوزی درپارک‌های جنگلی، کارگروه تخصصی پیشگیری و اطفاء حریق در شهرستان دیلم تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالامیر قاسمی  ظهر امروز در کارگروه تخصصی اطفاء حریق در شهرستان دیلم با تاکید بر نقش مهم پیشگیری از بروز بحران اظهار داشت: در این کارگروه وظایف دستگاه‌های اجرایی و عضو کارگروه تخصصی اطفای حریق برای پیشگیری و مقابله با حریق در جنگل و منابع طبیعی در سطح این شهرستان مشخص شده است.

فرماندار دیلم  تصریح کرد: این کارگروه به دنبال افزایش پوشش گیاهی و بافت علفی زمین‌های زراعی با توجه به نزدیک بودن آنها با جنگلهای شهرستان دیلم برای برنامه‌ریزی در راستای جلوگیری و کاهش اثرات خسارت‌های ناشی از حریق و حفظ و صیانت از آثار و ذخایر منابع ملی تشکیل شده است.

قاسمی  برگزاری کارگاه‌های آموزشی واطلاع رسانی در بین مردم ، شناسایی نقاط حساس و از بین بردن علف‌های حاشیه جاده‌ها،ایجاد و احداث آتش‌بر در مناطق بحرانی، را از اقدامات مهم برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگلها ومراتع شهرستان عنوان کرد.

 سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دیلم نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده وپیشگیرانه در سطح شهرستان اظهار کرد: یگان حفاظت اداره کل در راستای قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور نیازمند همکاری دستگاههای مرتبط در هنگام حریق‌های بزرگ با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان دیلم است.

غلامحسین آقاجری برگزاری کلاسهای آموزشی و جلسات هماهنگی به منظور جلوگیری از حریق و به‌علاوه همکاری برای اطفاء حریق با شوراهای اسلامی و دهیاران و بهره برداران مناطق بحرانی،دریافت تجهیزات سبک اطفا حریق،پاکسازی حاشیه جاده‌های اصلی با همکاری راهداری را از فعالیت‌های اداره متبوع در خصوص اطفاء حریق شهرستان عنوان کرد.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان دیلم افزود: در این کارگروه ضمن یادآوری شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع که به صورت شبانه روزی آماده دریافت خبر در زمینه آتش سوزی و تخریب اراضی ملی  است، مقرر شد تا تیم اطفای حریق به صورت 24 ساعته در صورت وقوع حریق، انجام اقدامات موثر برای مهار آتش  با استفاده از تجهیزات ادارات شهرستان از جمله هلال احمر و شهرداری اقدام  کند.

  آقاجری  بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا در فصل تابستان و فراهم شدن زمینه آتش سوزی ، همبستگی ادارات مختلف شهرستان برای یاری رسانی در پیشگیری و مهار این پدیده امری ضروری به نظر می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر