شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی بوشهر:
فکرشهر: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: متهم سابقه داری كه با شگردهای مختلف از متقاضيان دريافت پروانه ساختمانی در بوشهر كلاهبرداری مي كرد شناسايی و دستگير شد...
کد خبر: ۵۵۳۲۰
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: متهم سابقه داری كه با شگردهای مختلف از متقاضيان دريافت پروانه ساختمانی در بوشهر كلاهبرداری مي كرد شناسايی و دستگير شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار خلیل واعظی اظهار داشت: متهم که در گذشته از کارکنان قراردادی شهرداری بوشهر بوده است افرادی را که به شهرداری مراجعه می کردند و متقاضی دريافت پروانه ساختمان بودن و یا به علت ساخت و ساز غير مجاز در کميسيون های مربوطه محکوم به پرداخت جريمه می شدند شناسايی می کرد.

وی گفت: این کلاهبردار با اين شگرد كه قادر به تسريع در روند اخذ پروانه ساختمان و كم كردن جريمه ناشی از ساخت و ساز غير مجاز است و همچنین با معرفی خود به عنوان عضو کميسيون مزايده و مناقصه شهرداری، مبالغ قابل توجهی از این افراد اخاذی و كلاهبرداری كرده است.

به گفته سردار واعظی متهم پس از انجام اقدامات مجرمانه به مكان نامعلومی متواری شده بود كه با ورود كاراگاهان كشف جرم پليس آگاهی به پرونده و انجام اقدامات اطلاعاتی و پليسی مخفيگاه وی در يک شهر مرزی در شمال غرب كشور شناسايی شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان داشت: متهم در حاليكه با استفاده از يك دستگاه خودرو خارجی قصد داشت به كمک قاچاقچيان انسان به صورت غير قانونی از مرز خارج شود دستگير و به بوشهر منتقل شد.

سردار واعظی افزود: با تلاش كار آگاهان پليس تاكنون مدارک و مستندات 45 ميليارد ريال اخاذی و كلاهبرداری متهم جمع آوری شده است.

وی با بيان اينكه متهم در گذشته نیز 6 فقره سابقه جعل و كلاهبرداری داشته است گفت: تاكنون 6 نفر شاكی در اين رابطه شناسايی شده است.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در مراجعه به ادارات و سازمان ها هرگز به واسطه ها اعتماد نكنند و كارهای خود را از مبادی رسمی و قانونی پيش ببرند.

به گزارش فکرشهر، در گویش عمومی به این گونه واسطه ها، کارچاق کن گفته می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر