چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ در نشست خبری مدیر کل اوقاف استان مطرح شد؛
فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست خبری مدیر کل اوقاف استان بوشهر با اصحاب رسانه، سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با موضوع طرح ضیافت الهی و چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۳۳۲
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست خبری مدیر کل اوقاف استان بوشهر با اصحاب رسانه، سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با موضوع طرح ضیافت الهی و چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر کل اداره اوقاف استان بوشهر از یک وقف جدید در روز اول ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: سیده سکینه موسوی نژاد از شهرستان گناوه، یک باب منزل مسکونی خود را با مساحت ۴۰۰ متر مربع و به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان به وقف دارالقرآن و اسکان زوج های جوان بی بضاعت وقف کرد.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور با اعلام اینکه طرح ضیافت الهی در ۵۰ بقعه استان و با حضور ۵۰ مبلغ بومی برگزار می شود، افزود: از سال نو تا کنون نیز ۳ محموله کالایی به ارزش ۶۰ میلیون تومان به مناطق سیل زده، خصوصا خوزستان ارسال کرده ایم.

اسماعیل پور با اعلام اینکه مسابقات قرآن در سازمان اوقاف به صورت مسابقات برند در کشور برگزار می شود، ادامه داد: افرادی که تمایل به شرکت در مسابقات بین المللی قرآن دارند، به اداره اوقاف مراجعه کنند؛ نفرات برتر از مسابقات مرحله شهرستانی در استان  و نفرات برتر مرحله استانی به کشور راه می یابند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن از سنین بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال برگزار می شود، افزود: مسابقات زیر ۱۸ سال توسط آموزش و پرورش برگزار می شود و اداره اوقاف در برگزاری این مسابقات تعامل خود را با اداره آموزش و پرورش انجام خواهد داد؛ مسابقات بالای ۱۸ سال را اداره اوقاف برگزار خواهد کرد.

مدیر کل اداره اوقاف استان رشته های مسابقه قرآن را حفظ جز ۵، حفظ جز ۱۰، حفظ جز ۲۰ و حفظ کل اعلام کرد و ادامه داد: اذان، دعا، و دیگر رشته ها نیز در این مسابقات برگزار می گردد که فقط اذان مربوط به آقایان می باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پور تعداد افراد شرکت کننده در مسابقات قرآنی را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: به هزار خانواده نیازمند استان توسط خیرین کمک های نقدی شده است؛ در ماه مبارک رمضان نیز ۵۰ میلیون تومان از محل نیات واقفین به مستمندان استان کمک خواهد شد.

وی در خصوص ساماندهی کاروانسرای مشیرالملک نیز گفت: پیشنهاد خود را در خصوص این کاروانسرا به اداره اوقاف داده ام، اگر جلسه با میراث تشکیل شود همکاران ما نیز در این جلسه شرکت خواهند داشت.

حجت الاسلام اسماعیلی در خصوص پیگییری و ساماندهی مکان برگزاری تعزیه و مسجد روستای نظرآقا اظهار داشت: اداره اوقاف ناظر بر رفتار هیات امنا مساجد و مراکز مذهبی است؛ اگراین طرح هایی که مطرح شد نیازمند مساعدت باشند، هیات امنا با درخواست مکتوب از اداره اوقاف خواستار پیگیری و همکاری در خصوص ساماندهی این طرح ها شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر