پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۳۶۱
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: باران به آغوش خانواده‌اش بازگشت. دختربچه ٨ ساله اراکی ٢٤ روز قبل به طرز عجیبی از مقابل خانه‌اش در شهر مهاجران شازند ربوده شده بود.

به گزارش فکرشهر، روزنامه شهروند نوشت: آدم‌ربایان یک گروه خانوادگی بودند که بر اساس اعلام پلیس همه آنها در شهرستان چابهار شناسایی و دستگیر شده‌اند. پلیس هنوز جزئیات بیشتری از این پرونده را منتشر نکرده، اما شایعات زیادی درباره انگیزه آدم‌ربایان و دیگر جزئیات این پرونده در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود. اخبار و حواشی که البته از همان روزهای ابتدایی ناپدید شدن باران از سوی پلیس رد شد. از قتل باران تا اختلاف حساب چند صدمیلیون تومانی آدم‌ربایانی که قاچاقچی مواد بودند. حالا اما با آزادی دختربچه ٨ ساله پشت‌پرده این پرونده کودک‌ربایی فاش می‌شود.

این پرونده کودک‌ربایی ٢٤ فروردین ماه با گزارش پدر و مادر باران به پلیس شهر مهاجران شازند به جریان افتاد. ساعت ٧ صبح بود که باران مثل هر روز برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد، اما در مسیر مدرسه ربوده شد. ماجرای ناپدید شدن این دختر چند ساعت بعد از سوی والدینش به پلیس اطلاع داده و همزمان پرونده‌ای در اداره آگاهی تشکیل شد. در این مدت خبرهای متفاوت و گاه متناقضی درباره این پرونده و سرنوشت این دختر منتشر شد، خبرهایی همراه با بیم و امید. اما پلیس و کارآگاهان اداره آگاهی از همان ابتدا تلاش کردند تا در مرحله نخست هیچ آسیبی به باران نرسد، همین شد تا پلیس اطلاعات زیادی از چند و چون این کودک‌ربایی و دیگر جزئیات پرونده را منتشر نکند. اما سلامتی این کودک و برقراری ٣ تماس تلفنی با والدینش در این مدت نشان داد که پلیس اشراف مناسبی به این پرونده پیچیده دارد. تا این‌که صبح سه‌شنبه خبر آزادی باران و دستگیری همه متهمان این پرونده در چابهار از سوی پلیس اعلام شد.

پلیس در همه این مدت تلاش داشت با برقراری کانال‌های ارتباطی احتمال آسیب‌رسیدن به باران را به حداقل برساند. تلاش‌هایی که در نهایت نتیجه‌بخش بود، تا خانواده باران شیخی سه‌شنبه صبح متفاوت و شادی را تجربه کنند. آن‌طور که خواهر بزرگ‌تر باران به «شهروند» می‌گوید خبر آزادی او را ساعت ٨ صبح به آنها اطلاع دادند: «وقتی تلفن زنگ خورد، مادرم گوشی را برداشت، از پشت خط گفتند که باران آزاد شده، مادرم گریه‌اش گرفت، بعد از چند دقیقه هم از چابهار با خانه ما تماس گرفتند، باران پشت خط بود و با پدر و مادرم صحبت کرد.»

او ادامه می‌دهد: «پدر و مادرم همراه با مأموران آگاهی عازم چابهار شدند. ما چهار بچه هستیم و با مامان و بابا خانواده ٦ نفری داریم. در این مدت خیلی اذیت شدیم. همه خانواده تحت فشار شدید روحی بودیم، به‌خصوص مادرم که مدام استرس داشت و گریه می‌کرد. از صبح که این خبر را شنیدیم، حال همه ما خوب شده.» او در ادامه گفت: «ما از انگیزه آدم‌ربایان هیچی نمی‌دانیم و هنوز به ما اعلام نشده است.»

تغییر مخفیگاه باران در ٣ شهر

حالا اما آن‌طور که سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی به «شهروند» می‌گوید در همان روزهای ابتدایی ناپدید شدن باران پلیس متوجه حضور این دختر همراه با آدم‌ربایان در استان سیستان‌وبلوچستان شده بود: «ابتدا با توجه به این‌که گمان به مفقود شدن دختربچه ٨ ساله می‌رفت، حدود ٣٠ ساعت اقداماتی گسترده درباره پیدا کردن کودک انجام شد که در مراحل تحقیقات تخصصی صورت‌گرفته مشخص شد باران توسط افرادی ربوده و به استان سیستان‌وبلوچستان منتقل شده است.»

او ادامه داد: «در این مدت پلیس استان با اقدامات تخصصی، استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان محلی و هدایت خانواده باران پیگیری این پرونده را با جدیت دنبال کرد.»

فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره چگونگی دستگیری متهمان این پرونده کودک‌ربایی هم توضیح داد: «٢ نفر از آدم‌ربایان در نخستین مرحله از عملیات نجات دختربچه ربوده‌شده بازداشت شدند. اما اعضای این باند مدام مخفیگاه خود را در شهرهای خاش و سراوان تغییر می‌دادند، تا این‌که سرانجام پس از ٢٤ روز، ساعت ٥ صبح روز سه‌شنبه مخفیگاه آنان را در منطقه «گلشهر» شهر چابهار شناسایی و پس از هماهنگی لازم با مرجع قضائی آنها را در اقدامی ضربتی دستگیر کردیم و دختربچه ٨ ساله صحیح و سالم آزاد شد.»

در همین حال سردار احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به ربوده‌شدن باران از سوی چهار سرنشین یک خودروی سمند در ٢٤ فروردین ماه سال‌جاری در شهر مهاجران استان مرکزی گفت: «در بررسی‌های اولیه پلیس و با ارتباطی که با خانواده این کودک برقرار شد، متوجه شدیم این کودک‌ربایی به دلیل مطالبات و اختلافات مالی بین آدم‌ربایان و خانواده باران رخ داده است.»

به گفته این مقام انتظامی باران در سلامت کامل است و به‌زودی پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌اش تحویل داده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر