جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۴۰۷
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

فکرشهر - مصطفی منفرد: عضو شورای اسلامی خارک گفت: با توجه به اینکه برخی اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار خارک در امور اجرایی و مدیریتی رضایت نداشته و مکررا به صورت شفاهی تذکرات لازم ارائه شده، ولی متاسفانه در جهت اصلاح امور اقدامات لازم انجام نشده لذا دو عضو شورا طبق قانون شوراها سوالات خود را مطرح کردند که باید عرض کنم طرح سوال به نفع شهر و سلامت شورا و شهرداری می باشد.

لطف اله علیپور ادامه داد: تعداد نه سوال پرسیده شده، قانونی و منطقی است و امیدواریم با پاسخگویی منطقی به توسعه شهر کمک کنیم.

علی پور افزود: حضور در همه جلسات در کنار خروجی های بی اثر به تنهایی دلسوزی و پیشرفت شهر محسوب نمی گردد بلکه فریبکاری است .

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف شوراها نظارت بر کار شهرداری است و بی قانونی در شورا جایی ندارد و نسبت به ریال به ریال بیت المال موظف به پیگیری هستیم زیرا در غیر این صورت خیانت کرده ایم.

عضو شورا شهر خارک افزود: مدیریت ضعیف شهرداری علت اصلی مشکلات است و شهردار خارک نباید به دنبال پاداش های بالا و افزایش حقوق غیرقانونی باشد. 

وی ادامه داد: راه و روش من از اشخاصی که تمایل به کار های غیرقانونی دارند جدا است، کسانی که در ابتدای این دوره قول ها و یا وعده‌های غیرقانونی داده اند باید به مردم پاسخگو باشند.

علیپور ادامه داد: شهردار شهر خارک طبق قانون تمامی حقوق و مزایا خود و همچنین پاداش ها را دریافت کرده اند اما قرار نیست در هر جلسه پیشنهاداتی مبنی بر پادش های چند ده میلیونی مطرح می شود. 

علیپور افزود: من بدون مصوبه شورا و تایید فرمانداری هیچ پیشنهاد و برگه ای را نه قبول می کنم نه امضا خواهم کرد. بیت المال در نزد ما امانت است و باید از آن به نحو احسن پاسداری کنیم ما باید جوابگوی مردم باشیم.

وی در خصوص کارهای عمرانی افزود: خرد کردن پروژه های پیمانی و انجام آن به صورت امانی جایز نیست و شرایط مطلوبی برای تخلف مهیا می کند.

عضو شورا شهر خارک اضافه کرد: بعضا دیده شده مصالحی برای پروژه های امانی  که هنوز تعریف نشده خریداری و در حیاط شهرداری دپو می شود که گاها مشخص می شود مصالح به درد پروژه احتمالی نمی خورد و ناچارا در جایی دیگر صرف می شود. نکته دیگر این که  شکست معاملات مصداق عینی تخلف در آیین برگزاری مناقصات است.

علی پور تصریح کرد: نیروهای موجود در شهرداری توانمند و باارزش بوده و باید از آن ها بهترین استفاده در جهت پیشرفت و توسعه پایدار شهر صورت گیرد.

وی در خصوص افزایش غیرقانونی حقوق ماهانه شهرداری خارک، عنوان کرد: لازم به ذکر است در زمانی که چنین تصمیماتی گرفته می‌شده همان طور که یکی از اعضای امضاکننده پیشنهاد عنوان کردند من در جریان نبوده و قرار نیز نبوده که اطلاع پیدا کنم و از طرفی من را بی اطلاع گذاشته اند ولی حتی اگر در جریان می بودم به هیج عنوان چنین پیشنهاداتی را نمی پذیرفتم و کارهای غیرقانونی را محکوم به شکست می دانم.

علیپور در پایان گفت: در سال دوم شورا نیز  پیشنهاداتی مبنی بر اضافه حقوق و پاداش به شهردار اعلام شده که واقعا دلیل این همه فشار و اصرار بر این موضوع از سوی برخی ها را نمی دانم چراکه هرآنچه قانونی بوده ایشان دریافت کرده و حتی اگر روش های قانونی دیگری باشد که بتوان به وسیله آن انگیزه شهردار را برای کارهای بهتر بیشتر کرد قطعا دریغ نخواهم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر