جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۴۲۱
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

فکرشهر - اسماء بوستانی: کارگاه مدیریت مالی و اقتصاد خانواده، جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه در موسسه دانش پژوهان فرتاک دشتستان با تدریس احمد دباغیان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مدرس کارگاه با اعلام اینکه مدیریت مالی خانواده و کسب و کار باید از هم جدا باشد، اظهار داشت: مدیریت اقتصادی خرید نکردن، کمک نکردن به دیگران، تفریح نرفتن، غذا نخوردن، آموزش ندیدن و خسیس بودن نیست.

احمد دباغیان پول را نشانه رشد شخصیت هر فرد دانست و افزود: یکی از مهمترین نکات باورهای غلطی است که در مورد پول داریم؛ افردا به لحاظ مسائل مالی بدهکار، مستقل، پولدار و ثروتمند هستند.

دباغیان نحوه صحیح مدیریت پول را داشتن پنج حساب بانکی در پنج بانک مختلف دانست و ادامه داد: این پنج حساب نباید ربطی به حساب کسب و کارتان داشته باشد، این حساب ها باید شامل ۵۰ درصد هزینه های ضروری، ۵ درصد حساب امور خیریه، ۱۵ درصد حساب لذت و خوشی، ۲۰ درصد استقلال مالی و ۱۰ درصد پس انداز ضروری است.

وی افزود: هزینه های خرج شده زندگی خود را ثبت کنید، و پایان هر ماه لیست های خرید خود را چک کنید تا متوجه شوید مخارج اضافی را در ماه های آینده کمتر کنید.

بر اساس این گزارش، در این کارگاه راهکار های مختلف مدیریت مالی و اقتصاد خانواده مطرح و در پایان کارگاه به سوالات تک به تک شرکت کنندگان در خصوص مدیریت مالی پاسخ داده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر