شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۵۶۷
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه خسارت آفت ملخ بیش از جاری شدن سیل است گفت: ستاد مبارزه با بحران ملخ صحرایی در شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شود و فرمانداران همه امکانات شهرستان‌ها را برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیج کنند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با قدردانی از تلاش جهاد کشاورزی در مبارزه به آلودگی ملخ در استان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به یاری رساندن به جهاد کشاورزی در مبارزه با آفت ملخ هستند.

وی، با بیان اینکه آفت ملخ بر روی امنیت غذایی تاثیرگذار است تاکید کرد: در جریان جاری شدن سیل در استان‌ها همه  مردم و دستگاه‌ها کمک و همکاری کردند که با توجه به اینکه تخریب آفت ملخ بیش از جاری شدن سیل است باید همه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در این راستا بکارگیری شود.

استاندار بوشهر حجم ملخ‌ها در مزارع  استان بوشهر را بسیار گسترده دانست و تصریح کرد: عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی هر چند در ماه مبارک رمضان کار مشکلی است ولی باید با تلاش از حرکت ملخ‌ها به سمت باغات جلوگیری شود.

گراوند با بیان اینکه ملخ‌ها مشکلات اقتصادی افزایش و امنیت غذایی را دچار مخاطره می‌کند گفت: در همه مواقع بحران باید دستگاه‌های مختلف اجرایی پای کار باشند و تمام تجهیزات و امکانات دستگاه خود، در اختیار جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت ملخ قرار دهند.

وی، با تاکید بر همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها با جهاد کشاورزی در امر مبارزه با آلودگی ملخ صحرایی خاطر نشان کرد: در این راستا  ستاد مبارزه با بحران ملخ صحرایی در شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شود و فرمانداران همه امکانات شهرستان‌ها را برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیج کنند.

استاندار بوشهر به نقش مهم شهرداران در امر مبارزه با این آفت اشاره کرد و افزود: حوزه عمرانی به شهرداران استان بوشهر در  تامین تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز در امر مبارزه با ملخ صحرایی ابلاغ کند.

گراوند استفاده از پهباد در  مبارزه با ملخ صحرایی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در مناطق صعب‌العبور عملیات سم‌پاشی بوسیله پهباد با همکاری پارک علم و فناوری استان بوشهر انجام شود.

وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در امر مبارزه با ملخ صحرایی بیان کرد: اگر نیاز است از ظرفیت بسیج استان بوشهر در مقابله با این بحران استفاده شود که در راستا برای کمک نیروی بسیجی ادارات و دیگر مناطق، لازم است بسیجیان سازماندهی شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در تخصیص اعتبار در امر مبارزه با آفت ملخ مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: منابع مالی لازم برای تامین سم و تجهیزات مبارزه با ملخ تخصیص می‌یابد و هیچ مشکلی نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر