پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۵۷۸
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: فرماندار جم گفت: از طریق خط انتقال آب سیراف به جم روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب آشامیدنی تا پایان سال به ظرفیت آب شهرستان جم افزوده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد حسینی ظهر امروز در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان جم اظهار داشت: بارش‌های اخیر تنها بخشی از کاهش آب سفره‌های زیرزمینی را جبران کرده است و اگر در تابستان امسال توزیع آب مدیریت نشود با مشکلات عدیده‌ای در این خصوص روبه‌رو می‌شویم.

فرماندار جم  از تسریع روند اجرای پروژه آبرسانی از سیراف به جم خبر داد و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از طریق خط انتقال آب سیراف به جم روزانه 10 هزار مترمکعب آب تا پایان سال به جم  انتقال می‌یابد.

وی گفت: مقرر شده آب شرب سالم به وسیله تانکر از آب‌شیرکن های منطقه خریداری و به ایستگاه  نخست انتقال یابد و سپس از طریق خط انتقال به ایستگاه ششم و شهر جم منتقل می‌شود.

حسینی تصریح کرد: متولی احداث پروژه آب شیرین کن جم با توجه به مشکلات ارزی تغییر کرد و پیمانکار برق خط انتقال نیز خلع ید شد تا کار با سرعت و جدیت بیشتر ادامه یابد و هم اکنون با تغییرات اعمال شده، کار در حال انجام است.

فرماندار جم تاکید کرد: برای تسریع در اجرای طرح آبرسانی اگر مجبور شویم تمام پروژه‌های عمرانی را تعطیل کنیم این کار را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تا پایان سال خط انتقال سد باغان به بخش ریز به اتمام برسد افزود: تمام تلاش خود را خوهیم کرد تا خط انتقال آب باغان تا پایان سال به بهره برداری برسد و آب موجود فعلی به بخش ریز انتقال یابد که بتوان چاه‌های آب شرکت پالایش گاز فجر جم را هم پلمب کرد.

حسینی بیان کرد:ادارات آب شهرستان جم نیاز فعلی آب برای خدمات دهی به مردم را با حفر چاه‌های ملکی تامین کنند تا نیازی به اجاره چاه‌های کشاورزی مردم نباشد.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع تامین آب سالم، خروج چاه‌های استیجاری و جایگزینی چاه‌های ملکی اداره آب علاوه بر کاهش هزینه‌های خرید آب، به نظارت بیشتر بر کیفیت و کمیت آب استحصالی منجر می‌شود.

 حسینی با اشاره به اینکه برای رفع موقت مشکل آب شرب مردم جم، کانکس‌های توزیع آب در سطح شهرستان جم راه اندازی شده است افزود: این پروژه با استقبال خوبی از سوی شهروندان همراه نبود و مخازن به صورت نیمه فعال درآمده است و اگر تقاضا وجود داشته باشد مجددا مخازن فعال می‌شود.

فرماندار جم در پایان گفت: اداره منابع آب علامت گذاری و تعیین محدوده حریم و بستر رودخانه‌های فصلی برای آگاهی بخشیدن به مردم و پیشگیری از تجاوز به حریم و بستر با جدیدت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر