جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۶۰۰
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: رئیس اداره آب و فاضلاب دیلم گفت: بارندگی های فراوان امسال که ذخیره سدها را افزایش داده، باعث شده تا مردم با این برداشت اشتباه که میزان آب موجود زیاد است، مصرف خود را بی رویه افزایش دهند.

به گزارش فکرشهر، ابراهیم خادم روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این برداشت اشتباه باعث شده تا هم اکنون مصرف اهالی شهرستان دیلم طبق آخرین آمار موجود 2 برابر سرانه و سهمیه تعیین شده برسد.

وی اظهارداشت: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شهرهای بالای 20 هزار نفر بالاتر از200 لیتر و زیر20 هزار نفر170 لیتر و در روستاها 140 لیتر تعریف شده که مصرف شهروندان دیلمی بیش ازاین میزان است.

وی گفت: مصرف بی رویه خانوارها، نداشتن منبع ذخیره سازی آب، شست وشوی وسایل نقلیه و جارو کردن حیاط با آب در کمبود آب تاثیرگذار است.

رئیس اداره آب وفاضلاب دیلم افزود: چنانچه مردم این شهرستان درمصرف آب صرفه جویی کنند در فصل تابستان کمبود نخواهیم داشت و هیچگونه نوبت بندی در دستور کار قرار نمی گیرد.

وی گفت: برخلاف آنچه مردم درارتباط با کمبود آب در برخی مناطق شهر دیلم ابراز می کنند، فشار خیلی خوب است و در زمان حاضر در شبکه ها و خطوط انتقال، آب موجود و تنها دربرخی مناطق بدلیل اختلاف ارتفاع کمبود وجود دارد.

خادم بیان کرد: آب این شهرستان از خط کوثر تامین می شود و لوله های آبرسانی خلیج فارس با قطر ثابت و با تحمل فشار مشخص بصورت روزانه عملیات آبرسانی انجام می دهند. 

وی اظهارداشت: سهمیه آب بین شهر و روستاهای دیلم تقسیم می شود و درصورت کنترل نکردن آب مصرفی خانه باغ ها دربرخی روستاها با کمبود آب درکل شهرستان روبرو خواهیم شد. 

رئیس اداره آب و فاضلاب دیلم گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان سالانه علاوه برتخصیص اعتبارات برای توسعه خطوط آبرسانی، اعتباری برای نوسازی خطوط آبرسانی با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و شکستگی ها اختصاص می یابد. 

وی بیان کرد: یکی از برنامه های این اداره برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب توزیع کتابچه های آموزشی درمدارس شهرستان بوده است. 

خادم با بیان اینکه شهرستان دیلم دارای 11 هزار مشترک آب است، گفت: در اجرای مصرف بهینه آب با کمک فضای مجازی و ظرفیت مساجد، روحانیون و رسانه ها فرهنگ سازی لازم در این زمینه ضرورت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر