پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۶۱۸
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: توجه به تولید و ارایه آثار هنری بویژه در حوزه درمان نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی که امروز گریبانگیر جامعه شده است، ایفا می کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد مظفری روزسه شنبه درنشست ' سینما و کاربرد نظریات روان شناسی ' درخانه سازمان مردم نهاد گناوه افزود: با توجه به اینکه جمعیت زیادی ازکشور درگیر با مسایل روانی هستند نگاه مثبت به حوزه هنر می تواند درمانگر و راهگشا واقع شود.

وی اظهارداشت: تهیه و تولید آثار هنری در حوزه روان شناسی در صورت داشتن محتوا، اطلاعات کافی و لازم به بهبود روابط و زندگی فردی و اجتماعی بویژه در بین خانواده ها و فرزندان کمک شایانی می کند.

معاون دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: سینما یک رسانه است و باید به دور از مسایل تجاری پیام رسان خوبی برای مردم باشد.

وی بیان کرد: امروز اثر هنری نظیر تئاتر، سینما و نقاشی موفق خواهد بود که برای مخاطب تماشای آن گیرا، آموزنده و وادار به تفکر کند.

مظفری گفت: نمایش دو فیلم ارایه شده در این نشست با عنوان یک روز بعد و P.T.S.D.11 به کارگردانی احسان همتی پیام های خوبی دارد و ما را به تفکر وا می دارد.

مهدی تنگستانی کارگردان و نویسنده گناوه ای و از هنرمندان برجسته حوزه سینما و تئاتر استان بوشهر گفت: این برنامه به همت موسسه نیمدری سبز و با همکاری خانه سمن ها باعنوان سینما و کاربرد نظریات روان شناسی به همراه نمایش و گفت وگو در باره دو فیلم برگزار شده و انتظار داریم تداوم داشته باشد.

وی افزود: دراین نشست یکی از فیلمسازان مطرح کشور که دانش آموخته کارشناسی ارشد سینما دانشگاه هنر تهران، محقق و تحلیل گر روان شناختی و جامعه شناسی در سینما حضور دارد و دو اثر آن به نمایش در می آید.

در این نشست دو فیلم یک روز بعد و P.T.S.D.11 به کارگردانی احسان همتی به نمایش درآمد و در باره آن تهیه کننده و حاضران به گفت وگو پرداختند.

این کارگردان گفت: فیلم P.T.S.D.11 در ارتباط با اختلال استرس بعد از سانحه که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیافتد برای اولین بار در سال 92 ساخته و داری پیام های فراوانی برای افرادی است که دچار آن شده اند.

احسان همتی افزود: فیلم یک روز بعد نیز در باره شک و سوء ظن در حوزه های مختلف ازجمله سیاست که در زندگی روزمره با آن جامعه مواجه هستیم، تهیه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر