جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۶۳۴
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

فکرشهر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: مشکلات اراضی سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر مرتفع می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید زرین فر ظهر سه‌شنبه در نشست توسعه پرورش آبزیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بسیار بالایی در زمینه آبزی‌پروری دارد که باید تلاش شود تا از همه ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده شود.

وی رفع مشکلات پیش روی پرورش میگو در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید در راستای رفع این مشکلات با تعیین استراتژی مشخص راهکارهای مناسب را در پیش گیرند.

زرین‌فر با اشاره به مشکلات واگذاری و اجاره در مزارع سایت‌های پرورش میگو بردستان، دلوار یک، دلوار دو و شیف خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، به زودی شاهد تعیین تکلیف نهایی این مزارع خواهیم بود.

وی با اشاره به انجام مراحل صدور سند مجزا برای اراضی مزارع سایت بردستان توسط اداره کل ثبت اسناد بیان کرد: تلاش شده با عودت اراضی به اداره کل منابع طبیعی، دغدغه پرورش دهندگان بر طرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: با پیگیری و هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، موافقت ضمنی آن وزارتخانه برای انجام اصلاحات مورد نظر اخذ شد.

وی افزود: دو راهکار عملیاتی توافق شده به صورت همزمان در حال پیگیری است که پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی و با هم افزایی وزارت مذکور اجرایی می‌شوند.

زرین‌فر با بیان اینکه محاسبه اجاره بهای اراضی واقع در اسناد مالکیت راه و شهرسازی با تعرفه وزارت جهاد کشاورزی اولین راهکار است گفت: دومین سازوکار این است که سند آن دسته از اراضی مزارع که در صورتجلسه تحویل و تحول ادارات کل مسکن و شهرسازی با منابع طبیعی به عنوان استثنا واگذارشده به بخش خصوصی مشخص شده‌اند، به منابع طبیعی عودت داده شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: با اجرایی شدن این تصمیمات، فرصت مناسب برای حل مشکل تداخل سند مزارع مشکل‌دار سایت شیف نیز به دست خواهد آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر