چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۶۵۴
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی که خود عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری ست از تصویب ٢٩ میلیارد ریال اعتبارات ملی برای بهسازی بافت‌های فرسوده شهرهای دشتی و تنگستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، سید کمال الدین شهریاری صبح امروز در گفتگو با فارس اظهار داشت: آذرماه ۹۷ با دعوت از مدیرعامل وقت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، بافت‌های فرسوده شهرهای کاکی، خورموج، اهرم و بوشهر مورد بازدید قرار گرفت و در جلسه اخیر با مهندس پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، پروژه های بازآفرینی شهری ارائه شده از سوی شهرداران شهرهای دشتی و تنگستان بررسی شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پروژه ملی بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری از جمله پروژه های سنگین و راهگشا برای بهسازی این بافت‌هاست که دو سال قبل پیش بینی شده انجام کامل آن به حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: دو هزار و 700 محله در ۵۴۶ شهر در مجموع بافت فرسوده وجود دارد که هزار محله در ۴۶۵ شهر جز بافت‌های ناکارآمد میانی و ۶۰۰ محله در ۱۷۵ شهر جزو بافت‌های تاریخی با ارزش و هزار و ۱۰۰ محله در ۱۱۰ شهر جز سکونتگاه‌های غیررسمی است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور افزود: در برنامه ششم توسعه کشور به دولت و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده تا هر سال در ۲۷۰ محله شناسایی شده، پروژه بازآفرینی شهری را به اجرا بگذارد که در صورتی که طبق برنامه و با تزریق به موقع اعتبارات این پروژه دنبال شود به ۱۰ سال زمان نیاز است تا این پروژه عظیم ملی به اتمام برسد. بنابراین تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور می‌بایست هزار و 334 محله که حدود ۵۰ درصد محلات شناسایی شده است، بهسازی و اصلاح شود.

وی افزود: اجرای این پروژه ملی در شهرهای بزرگ و کوچک و بسته به نوع فرسودگی یا ناکارآمدی بافت، متفاوت است به نوعی که در کلانشهرها این پروژه بسیار بزرگتر بوده و کالبد بافت فرسوده به کلی تغییر می‌یابد. ممکن است کل یک محله برای ایجاد مکانهای عمومی از نظیر درمانگاه، پارکینگ، مرکز خرید و ایجاد راه دسترسی ماشین آلات امدادی و...  بطور کلی دستخوش تغییر شود. 

شهریاری با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در شهرهای کوچک عمدتا شامل ایجاد فضاهای نو و بناهای تفریحی و بهسازی معابر و میدانها و...  است، تصریح کرد: در برنامه اجرایی سال ۹۸ در استان بوشهر شهرهای برازجان، بوشهر، اهرم و خورموج به عنوان شهرهای دارای اولویت تعیین شده و ۱۳ محله در این شهرها به عنوان محلات هدف تعیین شده اند. کل پروژه ها در شهرها فوق ۱۷ پروژه است که مبلغی معادل ۴۰ میلیارد ریال از محل ردیف‌های اعتباری ۰۰۴، ۰۰۶ و ۰۲۶ مصوب شده است.

عضو ستاد ملی بازآفرینی شهریگفت: احداث پارک، چمن مصنوعی، تهیه طرح ساماندهی میدان حسینیه میرزا و بازار صفا در شهر خورموج با مجموع ۹ میلیارد ریال، احداث زمین چمن مصنوعی و پارک محله ای در شهر اهرم با اعتبار هفت میلیارد ریال، اختصاص ۲۸۹ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر فرسوده شهری اهرم به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و اختصاص ۸۵ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده شهر کاکی به مبلغ ۲.۹ میلیارد ریال از جمله اقدامات در این شهرها خواهد بود که تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های بیشتر، پروژه‌های بیشتری در شهرهای دشتی و تنگستان تامین اعتبار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر