پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۶۶۱
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: افزایش نظارت و بازرسی بازار از برنامه‌ها مهم سال جاری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس تابش صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دشتستان اظهار داشت: در تنظیم بازار تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز به تفکیک استان‌ها مشخص شده است و شرکت غله و خدمات بازرگانی و جهاد کشاورزی استان‌ها مکلف شده‌اند برای تأمین نیاز استان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پس از تأمین کالا توسط جهاد کشاورزی استان‌ها، شبکه‌های توزیع در هر استان مشخص می‌شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و معاونین بازرسی مکلف هستند که این کالاها را در سطح عرضه رصد کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: انتظار داریم که شرکت غله، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت استان‌ها علاوه بر جدی گرفتن بحث تأمین کالاهای مورد نیاز، اقدام به رصد کالا داشته باشند.

وی در ارتباط با نظارت بر قیمت‌ها در بازار نیز بیان کرد: معاونین بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها وظیفه دارند به صورت جدی بر توزیع کالا و قیمت آن در بازار نظارت داشته باشند.

تابش از همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بسیج اصناف برای نظارت بر قیمت‌ها خبر داد و افزود: همه توان خود را در حوزه بازرسی و سایر بخش‌ها را برای نظارت بر قیمت‌ها و توزیع صحیح به کار خواهیم گرفت.

وی از انجام بازرسی‌ها به صورت شبانه‌روزی خبر داد و بیان کرد: در زمینه تشکیل پرونده‌ها نسبت به سال گذشته افزایش هزار و ۳۰۰ درصدی از نظر ارزش ریالی پرونده‌ها را شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از افزایش ۱۰ درصدی تعداد بازرسی‌ها خبر داد و بیان کرد: به لحاظ مبارزه با قاچاق نیز شاهد افزایش ۳۲ درصدی هستیم که بیانگر اهتمام ویژه برای برخورد با سودجویان است.

تابش از افزایش نیرو و گسترش طرح‌های بازرسی و نظارت در سال جاری خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت تا سالی آرام را شاهد باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر