شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۷۱۶
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: گزینه جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان به ویژه آمریکا مقاومت است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه بندر دیر با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور اظهار داشت: هجوم ملخ به مزارع و مناطق کشاورزی زیان‌های جبران‌ناپذیری در پی دارد و  مناطقی از  شهرستان ما هم درگیر  این آفت است  که مسؤولین در حال تلاش  و سم‌پاشی هستند که ما می‌خواهیم تلاش بیشتری داشته باشند.

امام جمعه بندر دیر افزود: عزیزانی که دستگاه سم‌پاش و تراکتور دارند می‌توانند از جهاد کشاورزی سم دریافت و در کنار دستگاه‌های دولتی با این آسیب و آفت مبارزه کنند.

 وی در رابطه با مشکلات آب در شهرستان دیر عنوان کرد: هفته گذشته مسؤولان آب استان در شهرستان نشستی داشته‌اند و قول‌هایی داده‌اند که آقای فرماندار نیز اظهار امیدواری کردند بر اساس قول مدیران کل آب استان در آینده مشکلات و مسائل حوزه آب کمتر شود.

حسینی با بیان اینکه ما در آب به استان‌های دیگر وابستگی داریم، بیان کرد:  با توجه به ماه رمضان و گرمای هوا مردم در بحث استحمام نیاز به آب دارند  لذا  مسؤولین  به فکر حل مشکل شهری و شرعی مردم باشند.

وی یادآور شد:  برخی از محلات شهر دیر با مشکلات شدید کمبود آب مواجه‌اند که انتظار می‌رود افرادی که در محلات آنها آب است با صرفه‌جویی کاری کنند سایر مناطق نیز از آب شرب بهره‌مند شوند

خطیب جمعه دیر با اشاره به روز ارتباطات گفت:  فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است که اگر به درستی مدیریت نشود به دین و اعتقادات نسل جوان ما ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه در مقابل تهدیدات دشمن نباید هراسی به خود راه دهیم افزود: در کشور ما متأسفانه کسانی هستند تا مطرح می‌شود که ترامپ ناو هواپیمابرش را حرکت داده است بر روی جلد نشریه‌شان تیتر می‌زنند که ما در دوراهی جنگ و صلح هستیم و باید صلح کنیم و وقتی با این روزنامه متخلف که ستون پنجم دشمن است برخورد می‌شود عده‌ای صدایشان بلند می‌شود که چرا آزادی مطبوعات زیر سؤال رفت ، یعنی ما بگذاریم  ستون پنجم دشمن هر کاری دلش خواست بکند.

حسینی با تأکید بر اینکه  این‌ها در راستای اهداف دشمن به دنبال خالی کردن دل مردم هستند که البته دل مردم خالی نخواهد شد و سر خودشان به سنگ خواهد خورد، یادآور شد: گذشته سیاه این‌ها نشان می‌دهد که  یک بار در مجلس ششم به مقام معظم رهبری نامه نوشتند که در مقابل دشمن کوتاه بیا و جام زهر بنوش ؛ این‌ها از همان تبار هستند و ما از این‌ها انتظار بهتر و بیشتری نداریم. این‌ها به جای اینکه در مقابل دشمن بایستند و مردم  را به استقامت در مقابل دشمن دعوت کنند می‌آیند این گونه حرف می‌زنند.

وی با بیان اینکه مذاکره به معنای داد و ستد  است عنوان کرد: یک‌سال از خروج آمریکا از برجام گذشت ،اروپایی‌ها آیا به تعهداتشان پایبند ماندند که انتظار دارند ما همچنان پایبند بمانیم  .آمریکایی‌ها هم از ابتدای انقلاب با ما مشکل داشتند اما الان خیلی صریح حرف می‌زنند.

خطیب جمعه دیر با اعلام اینکه مذاکره مجدد با آمریکا و اروپایی‌ها بی‌معناست، ابراز کرد: در منطقه همه سیاست های آمریکایی‌ها به جایی نرسیده و به تعبیر من «مانند خَر در گل مانده‌اند».

وی ادامه داد: در سیاست مواجهه آمریکا با جمهوری اسلامی قطعا آمریکا شکست خواهد خورد و به نفع ما تمام خواهد شد و رفتاری که می‌کنند انفعالی است و استحکام جمهوری اسلامی آنها را می‌ترساند لذا حرکاتی انجام می‌دهند که نباید اعتنا کرد.

حسینی با اعلام اینکه مذاکره با آمریکا مطلقا معنایی ندارد، گفت: گزینه قطعی ملت ایران در مقابل دشمن مقاومت در مقابل آمریکاست و جنگ نظامی رخ نخواهد و فعلا جنگ، جنگ اراده‌هاست و هر اراده‌ای غالب شد پیروز است.

وی با محکوم کردن کشتار غیرنظامیان در یمن توسط آل‌سعود، یادآور شد:  ضربه‌ای که اخیرا سعودی‌ها از یمنی‌ها نوش جان کردند واقعا هم اختیار را از دست دادند.

خطیب جمعه بندر دیر عنوان کرد: مردم و خیرین در امر خداپسندانه اکرام ایتام و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شرکت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر