جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۷۱۹
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری به صورت خصوصی صدمات و معضلات صنایع در جنوب استان بوشهر را مطرح نمودم و ایشان از من مستنداتی خواستند که قول دادم ظرف چند روز آینده آن‌ها را ارائه کنم.

به گزارش فکرشهر از فارس، سکینه الماسی در آیین افتتاح بخشداری سیراف اظهار داشت: تأسیس بخشداری در سیراف اتفاق بزرگی برای استان بوشهر است.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه با اشاره به اینکه تاریخ و تمدن درخشان سیراف برای همگان روشن است، افزود: از همه پتانسیل‌های دریایی، تاریخی و تجاری و  ... برای رونق و عمران و آبادانی زندگی مردمان عزیزمان باید استفاده کرد و این ارتقای شهر سیراف به بخش ابتدای راه و آغازی برای راهی در آینده روشن است.

وی ادامه داد: سیراف را باید به عظمت تاریخی خود بازگردانیم و آن عظمتی که از خاور دور تا چین و ماچین برای تجارت به سیراف سفر می‌کردند ما به دنبال بازگشت آن سیراف هستیم.

الماسی با بیان اینکه مطالبات مردمی خوشبختانه یکی پس از دیگری محقق می‌شود، گفت: مراحل اداری گمرک سیراف طی شده و امیدواریم مشکل ساختمان گمرک حل شود تا این مطالبه  مردمی هم محقق گردد.

وی با بیان اینکه امروز همه توجه ما به صنایع گاز و پتروشیمی است که موجب شده پتانسیل و توانمندی‌های تاریخی و آبا و اجدادی خود را فراموش کنیم، افزود: البته ما انتظار  داریم حق و عوایدی بیشتری از این  صنایع نصیب مردم  شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه عنوان کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری به صورت خصوصی صدمات و معضلات صنایع به زندگی مردم در جنوب استان بوشهر را مطرح نمودم و ایشان از من مستنداتی خواستند که قول دادم ظرف چند روز آینده آن‌ها را ارائه کنم.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید تمام توجه و نگاه خود را به سمت صنایع نفت و گاز محدود کنیم بلکه باید تلاش کنیم از این مزایایی که صنعت برای ما دارد برای به دست آوردن درآمدهای توسعه پایدار و درآمدهای پایدار اقتصادی استفاده کنیم.

الماسی با تأکید براینکه شهرداری‌ها به فکر درآمد پایدار برای شهرها باشند، ادامه داد: مردم خواستار این هستند که یکی از فرزندان سیرافی در پست بخشداری قرار گیرد که این خواسته به حق مردم است و من هم روی آن تأکید می‌کنم.

وی  با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری سیراف بیان کرد: گردشگری برای سیراف پراهمیت است که با یک برنامه بلندمدت می‌توانیم توریست از سراسر دنیا جذب کنیم که مدیران اجرایی در این زمینه باید ورود کنند.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبلا در تعامل با نفت گارد می‌گرفتیم و همیشه از معایب صنعت می‌گفتیم و سخنی از مزایای آن به میان نمی‌آمد ولی الان با همراهی  مردم و مسؤولان با همدیگر خوشبختانه تعامل خوبی با نفتی‌ها برقرار کرده‌ایم.

 وی ابراز داشت: الان انتظار ما از وزارت نفت از ساخت مدرسه و مسائل بهداشت فراتر رفته و برنامه‌های شهرسازی و توسعه منطقه‌ای در جنوب استان را در تعامل با نفت دنبال می‌کنیم.

الماسی به نقش مهم نفت و گاز و پتروشیمی در توسعه مناطق پیرامونی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های قابل قبولی برای سیراف ایجاد شده است و باید تلاش شود آن چیزی که در خور مردم این منطقه است تحقق یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر