جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۷۳۰
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از اندازه‌گیری فشارخون 30 هزار نفر از مردم این شهرستان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، احمد آخوندی در نشست مسؤولان واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه فشارخون بالا ریسک فاکتور بسیاری از بیماری‌ها است اظهار داشت: فشارخون دارای سه خصوصیت شایع بودن ، بدون علامت بودن و عدم‌آگاهی از وجود آن تا قبل از ایجاد عوارض است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر  دومین علت نارسایی کلیه بعد از دیابت را فشار خون اعلام کرد و افزود: فشارخون بالا یکی از مشکلات سلامت شهروندان است و کنترل آنها از اولویت‌های بهداشتی ما است.

وی اعلام کرد: سی‌هزار نفر از جمعیت شهرستان شامل کلیه افراد بالای ۳۰ سال ، کلیه مادران باردار و کلیه بیماران دارای نارسایی کلیوی غربالگری می‌شوند.

آخوندی با اشاره به اینکه این طرح از 27 اردیبهشت با آموزش و اطلاع‌رسانی آغاز و از ۱۷ خرداد با غربالگری تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد گفت: کلیه کسانی که دارای فشارخون بالا تشخیص داده شوند پیگیری شده و اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با استقبال مردم از این طرح ملی ، جمعیت پنهان بیماران فشارخون بالا شناسایی و با اقدامات درمانی سطح سلامت جامعه ارتقا یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر