چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۷۷۷
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: مطالبه گری در چارچوب قانون و پاسخگویی در شرح وظایف حوزه مسوولیتی حق متقابل مردم و مدیران دستگاههای اجرایی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فاطمه کرم پور روز یکشنبه در نشست با مدیران سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر افزود: امروزه نقش رسانه در تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک هر مجموعه اجرایی قابل توجه است که مدیران باید با اهتمام نسبت به این مهم از ظرفیت های رسانه در پیشبرد امور دستگاه خود استفاده بهینه کنند.

وی با گرامیداشت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی یادآورشد: ابزارهای نوین ارتباطی باعث سرعت بخشی در انتقال اطلاعات را فراهم کرده است و روابط عمومی نیز حلقه ارتباطی بین مردم و دستگاه مربوطه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: باتوجه به افتتاح سالن کنفرانس ایرنا ، حضور مدیران در قالب نشست ها و میزگردهای خبری فرصت خوبی برای پاسخگویی و ارائه عملکرد مدیران استان است.

کرم پور با اشاره به ایجاد دبیرخانه برای تبیین برنامه های روز ملی خلیج فارس اظهارداشت: این دبیرخانه در پایان خرداد ماه سال جاری فراخوان جشنواره به مناسبت روز ملی خلیج فارس را به صورت عمومی اعلام می کند.

وی گفت: هرچند برنامه های روز ملی خلیج فارس در سالجاری از تنوع و کیفیت خوبی برخوردار بود اما بدلیل محدودیت زمانی امکان تولید محتوا نبود که براساس فراخوان برای سال آینده این مهم در قالب حضور موثرتر فعالان عرصه های مختلف هنری در بخش های شعر، کتاب، داستان، فیلم کوتاه و مستند تولید محتوا انجام خواهد شد.

کرم پور افزود: روز ملی خلیج فارس یک رخداد و موضوع ملی است و متعلق به دستگاه خاصی نیست در همین راستا باید با استفاده از ظرفیت و مشارکت جمعی چنین مناسبتی برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات دستگاه های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای هم افزایی ، تعامل و استفاده از ظرفیت بین بخشی جلسات به صورت دوره ای در دستگاه های تابعه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت: در شرایط کنونی به مدد فناوری های نوین ارتباطی سرعت ارسال و انتقال اطلاعات به کسری از ثانیه تقلیل و انحصار رسانه ای نیز در عصر جدید ارتباطات از میان برداشته شده است.

اکبر اقبال مجرد افزود:در چنین شرایطی هیچ حوزه و امر اجتماعی از تاثیر شگرف انقلاب ارتباطات مصون نیست و مدیری موفق است که از همه ظرفیت های ارتباطی برای در تصمیم سازی و تصمیم گیری استفاده کند.

وی یادآورشد: هم اینک حال و روز مطبوعات و فعالیت های فرهنگی در استان بوشهر مشابه سایر نقاط کشور خوش نیست و باتوجه به نقش رسانه در پویایی، نشاط و تقویت روح امید در جامعه و فضای سیاسی جامعه در سال منتهی به انتخابات نیاز است که به این حوزه برای فرصت سازی مشارکت مردم در عرصه های سرنوشتی اهتمام بیشتری شود.

اقبال مجرد گفت: همانطور که برای فعال سازی و تسهیل گیری فضای کسب و کار و بنگاههای اقتصادی کارگروههای در استان بوشهر تشکیل و نتیجه بخش نیز بوده است این مهم برای اتخاذ تصمیم مناسب در عرصه فعالیت های فرهنگی نیزضروری است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر