جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در جلسه کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر برازجان؛
فکرشهر- اسماء بوستانی: جلسه کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر برازجان یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در شورای اسلامی شهر برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۷۹۱
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

فکرشهر - اسماء بوستانی: جلسه کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر برازجان یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در شورای اسلامی شهر برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رییس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر برازجان با اعلام اینکه در مدت شش ماهی که استارت کمیسیون خدمات زده شد در حد توان به مشکلات این حوزه رسیدگی شده است، اظهار داشت: مشکلات سگ ها و حیوانات ولگرد در کمیسیون خدمات مصوب شد، بلافاصله کمیسیون محیط زیست تشکیل شد که ریاست این کمیسیون به عهده بنده و دبیر کمیسیون را رییس اداره محیط زیست عهده دار می باشد، افرادی که عضو این کمیسیون هستند سمن های فعالی از جمله انجمن زمین پاک است که با جان و دل این کمیسیون را همراهی می کنند.

نوید متین اولین بحث مطرح شده در کمیسیون محیط زیست را زنده گیری حیوانات ولگرد اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا فعالین انجمن زمین پاک نمونه فعالیت های شهرهای دیگر را رصد کردند، الگوهای مثمرثمر را در جلسه مطرح و الگوی نهایی مورد قبول واقع شد.

متین مساله دوم در خصوص محیط زیست را حذف ظروف پلاستیکی در شورا و شهرداری برازجان اعلام کرد و افزود: طرح جمع آوری کیسه های پلاستیکی از مرداد ماه توسط کمیسیون خدمات استارت زده خواهد شد؛ پلاک کوبی درختان سطح شهر را در دستور کار قرار دادیم؛ در بودجه ۹۸ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت پلاک کوبی این درختان در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر برازجان با اعلام اینکه قرار است انعقاد قرارداد با شرکت مهندسی مینو سپهر انجام شود، ادامه داد: زباله های عفونی نیازمند یک ترانشه عفونی هستند که سازمان پسماند از تیر ماه  احداث آن را شروع خواهد کرد.

 وی یکی از موضوعات مهم  دیگر این کمیسیون را مسئله حمل و نقل دانست و اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تجمیع و سازمان مدیریت حمل و نقل تشکیل خواهد شد؛ ۷ دستگاه اتوبوس های تخریب شده را بازسازی کردیم که ۵ دستگاه اتوبوس کولر دار بازسازی و ۲ دستگاه دیگر در شهر اصفهان مراحل نهایی بازسازی را طی می کنند.

متین از ساماندهی و صدور پروانه فعالیت و اشتغال ۷۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیم سنگین شهری خبر داد و ادامه داد: اتوبوس های موجود در کارخانه آسفالت مورد برسی قرار گرفتند؛ این اتوبوس ها توان اضاف شدن به سیستم حمل و نقل را نداشتند بنابراین توسط کارشناسان ارزیابی و قیمت گذاری شدند و این ۷ دستگاه به مزایده گذاشته خواهد شد.

متین با اشاره به اینکه هوشمند سازی ۴ تقاطع، کارخانه یخ، چهار راه آمار، چهار راه شورا و چهار راه دانش آموز در بودجه ۹۸ انجام خواهد شد، افزود:  برخی تابلوهای نام گذاری معابر فرسوده و برخی معابر فاقد نام بودند که در سال ۹۸  عملیات نصب این تابلوها آغاز خواهد شد؛ برای رانندگان تاکسی های سطح شهر نیز کارت هایی که شامل کد شناسایی، تصویر راننده، نام و نام خانوادگی راننده و مشخصات کلی راننده است طراحی کردیم که از تیرماه بر روی تمامی تاکسی های سطح شهر نصب خواهد شد.

رییس کمیسیون خدمات با اشاره به بودجه ۹۸ شهرداری برازجان قسمتی از فعالیت های این کمیسیون در بودجه  ۹۸  را اعلام کرد و اظهار داشت: در بودجه ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیون تومان جهت خرید تابلوهای تعیین مسیر رانندگی، ۹۰۰ میلیون تومان مبلمان شهری، ۴۰۰ میلیون تومان جهت خرید تجهیزات ترافیکی، ۷۰۰ میلیون تومان جهت انعقاد قرارداد با مشاور ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، ۷۰ میلیون تومان انعقاد قرارداد جهت مشاور ترافیک، یکسان سازی تابلوها و سایبان های اصناف، ۴۵۰ میلیون تومان جهت طراحی و ساخت المان های شهری، خرید کانکس کلبه سلامت، ۴۰۰ میلیون جهت جمع آوری نخاله های سطح شهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال گذشته حدود 200 میلیون تومان  هزینه جهت نصب تصاویر شهدا در سطح شهر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شد؛ علاوه بر فعالیت های عمرانی فعالیت های فرهنگی از جمله چاپ دو کتاب بهاره و دور ریختنی ها و بهاره و مسابقه عکاسی نیز چاپ و در مدارس در بین دانش آموزان توزیع شده است.

رییس شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه اتفاقات اخیر در خصوص انحلال شورای شهر برازجان را ابهامات بودجه ۹۸ اعلام کرد و اظهار داشت: در سال گذشته بودجه پیشنهادی ۶۵ میلیارد بود که ۵۸ میلیارد آن محقق شد، امسال نیز بودجه ۹۸ شهرداری برازجان ۷۰ میلیارد تومان در هفته گذشته مصوب شده است.

محمد مهدی زنده باد از فعالان محیط زیست در این جلسه یکی از معضلات شهر را دره های فصلی دانست و اظهار داشت: در شهر برازجان باید حتما یک پارک مشاهیر وجود داشته باشد، پارک پسماند نیز در بیشتر شهرها انجام شده که المان های این پارک ها نیز از خود پسماندها درست شده است؛ امیدوارم این پیشنهادات مورد قبول شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

زنده باد ضمن درخواست ساخت پارک پرندگان از شهرداری و شورای شهر برازجان ادامه داد: کاروانسرای مشیرالملک مورد بی مهری مسوولین قرار گرفته و نامهربانی های زیادی با این اثر تاریخی شده است، این اثر شناسنامه شهر برازجان است و نباید مورد بی مهری مسوولین واقع شود، از این رو از شورا و شهرداری برازجان خواهان پیگیری این مساله مهم هستم.  

بر اساس این گزارش، در جلسه کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر برازجان از اپلیکیشن صدای مردم جهت ارتباط مستقیم مردم با مسوولین خدمات شهر برازجان رونمایی شد؛ مردم می توانند با نصب این اپلیکیشن هم مسوولین ذیربط را شناخته و هم از قوانین و وظایف مربوط به مسوولیت هایشان مطلع شوند و مستقیماً به آنان پیام ارسال کنند؛ در صورتی که مردم در جایی از شهر مشکلاتی را مشاهده نمودند می توانند با گرفتن تصویر و نوشتن توضیحات، آن را به صورت یک پیام به قسمت مربوطه در خدمات شهر برازجان ارسال نمایند.

به گزارش فکرشهر، جهت نصب اپلیکیشن صدای مردم باید به بازار اندروید مراجعه نمود و پس از نصب تنها با وارد کردن شماره موبایل و برخی مشخصات خود، ثبت نام کرد و وارد نرم افزار شد؛ در ابتدا لیست اخبار شامل اخبار تمامی بخش‌های مسوول ارائه می گردد که مردم را از آخرین کارهای انجام شده توسط خدمات شهر و شهرداری برازجان مطلع می کند، با انتخاب منوی کشویی می توان قسمت های متعدد خدمات شهر برازجان را مشاهده کرد و با وارد شدن به هر قسمت می توان از مسوولان و وظایف آن بخش مطلع شد؛ با زدن دکمه ارسال پیام به آنان پیغام ارسال یا مشکلات موجود را می توان به صورت متن و تصویر برای مسوول مربوطه ارسال کرد.

بر اساس این گزارش، این اپلیکیشن دارای یک بخش به نام میز ایده است که در این بخش مردم و صاحب نظران می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را به مسوولین خدمات شهر، شورای شهر برازجان ارسال نمایند. طراحی و توسعه این نرم افزار به سفارش کمیسیون خدمات شهر شورای شهر برازجان توسط واحد فناوری اطلاعات موسسه نهادآوران انجام گردیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر