جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۸۱۰
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مرحله دوم طرح نماز کلید بهشت در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا دانش فر صبح دوشنبه امام جمعه شهر کاکی اظهار داشت: برای تبلیغات برای تشویق بی سوادان برای بهره گیری از سواد خواندن و نوشتن استفاده از ظرفیت‌های بالای ائمه جمعه و جماعات در استان ضرورت دارد.

معاون سواد آموزی استان بوشهر افزود: لازم است تا دستگاه‌ها و نهادها از جمله ائمه جمعه و جماعات با استفاده از تریبون‌های مختلف در تعمیق مسئله باسوادی افراد در جامعه ایفای نقش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: با ایجاد یک فضای رقابتی بسیاری از افراد بی‌سواد در مناطق و شهرستان‌های استان از نعمت الهی خواندن و نوشتن برخوردار شوند.

دانش فر اضافه کرد: در شهرستان‌ها و مناطق استان باید از ظرفیت‌های تبلیغاتی برای جذب و تحت پوشش قراردادن افراد محروم از سواد استفاده مؤثرتر و بیشتری صورت گیرد تا بی سوادی به حداقل ممکن برسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی تحت پوشش قراردادن افراد بی سواد است. تصریح کرد: برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح نماز کلید بهشت در استان بوشهر، گفت: در حال حاضر در راستای نهادینه نمودن فرهنگ نماز بیش ۱۵۰۰ نفر از سواد آموزان در کلاس‌های طرح نماز کلید بهشت در استان شرکت دارند.

وی همچنین توصیه‌ای هم به مسئولان و کارشناسان سواد آموزی در مناطق و شهرستان‌ها داشت و گفت: مسئولان و کارشناسان محترم سوادآموزی تمام تلاش خود را بکار گیرند تا باارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها و بهرگیری مؤثرتر ار تریبون‌های نماز جمعه و مساجد رقم بی سوادی در استان کاهش محسوس یابد.

حجت الاسلام محمدی، امام جمعه شهر کاکی نیز با بیان برخی مسائل آموزش و پرورش استان، آمادگی خود را برای همکاری در حوزه سوادآموزی اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر