چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۸۲۴
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: رئیس اداره منابع آب دشتستان گفت: برای حفظ و صیانت از منابع آبی و در اجرای طرح برخورد با حفاران چاه غیر مجاز سه دستگاه تراکتور در این شهرستان توقیف شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نعمت الله نجاتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای این طرح تاکنون 19 دستگاه حفاری تراکتوری، 57 دستگاه کمپرسور و 78 مورد ادوات حفاری غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و توقیف شده است.

وی بیان کرد: برخورد قاطع با حفاران غیرمجاز درسال های اخیر باعث شده تا فعالیت کمپرسورهای حفاری غیرمجاز به طور کامل متوقف شود.

نجاتی گفت: هم اکنون تنها تعداد معدودی تراکتورحفاری درحال فعالیت غیرمجاز هستند که شناسایی و درآینده نزدیک توقیف می شوند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان اظهار داشت: همکاری اداره منابع آب با دستگاه قضایی وعوامل انتظامی و امنیتی شهرستان باعث شده تا امروز شاهد کاهش تخلفات منابع آبی در دشتستان باشیم.

نجاتی با اشاره به آمار مسدود سازی چاه های غیرمجاز در شهرستان دشتستان گفت: از سال 1396 تا کنون 69 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسلوب المنفعه شده است که این رقم صرفه جویی حدود سه میلیون مترمکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: طبق قانون توزیع عادلانه آب هر گونه انتقال آب به خارج اراضی آبخور اولیه چاه ممنوع است و ادارات منابع آب موظف به برچیدن این تجهیزات هستند.

نجاتی افزود: اداره منابع آب شهرستان دشتستان از همه ظرفیت خود برای صیانت از منابع آب و رونق تولید و پایداری اشتغال در حوزه کشاورزی استفاده می کند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط از سال 96 تا کنون 29 مورد انتقال غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی و برچیده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر