جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۸۷۲
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: امیدواریم در سال جاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بیش از ۱۰۰ روستای استان بوشهر برگزار شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، عبدالمجید دراهکی صبح امروز در نشست توسعه آموزش‌های مهارتی روستایی اظهار داشت: هر سال نزدیک به ۹۰ روستا زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند که این آمار سال گذشته به ۹۵ روستا رسید و گروه‌های سیار فنی و حرفه‌ای با حضور در مناطق محروم، دوره‌های آموزشی را متناسب با نیازهای مردم هر منطقه برگزار می‌کنند و امیدواریم این آموزش‌های در سال جاری در بیش از ۱۰۰ روستای استان بوشهر برگزار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر توسعه مناطق روستایی و تقویت وضعیت رفاه اجتماعی این مناطق را در گرو توانمندسازی نیروی انسانی ماهر بومی دانست، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزش مهارت در مناطق کم برخوردار مانند روستاها، حاشیه شهرها، عشایران و سکونتگاه‌های غیررسمی از اولویت‌های محوری فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه افزایش توان مهارتی روستاییان می‌تواند بخش زیادی از معضل بیکاری استان را رفع کند، افزود: نزدیک به ۳۰ گروه سیار روزانه چهار تا شش ساعت به مدت دو تا چهار ماه در روستاهای و مناطق محروم برای برگزاری دوره‌های آموزشی حضور می‌یابند.

دراهکی بابیان اینکه ۱۰۱ حرفه مختلف مهارتی به متقاضیان آموزش داده‌شده است، اعلام کرد: از بین این دوره‌ها می‌توان به طراحی دوخت، قالی‌بافی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، برق، جوشکاری و مکانیک اشاره کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از آموزش چهار هزار و ۲۰۶ نفر از روستاییان و عشایر در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: به برنامه‌ریزی انجام‌شده آموزش‌های مهارتی در ۲۳۲ دوره در سال جاری برای روستاییان بر اساس نیاز منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تمام افرادی که متقاضی شغل در همه رشته‌های فنی و خدماتی هستند مهارت‌آموزی می‌شوند، خاطرنشان کرد: آموزش‌ها در مناطق آبدان، روستاهای جم، ارم، انگالی، باغک، بردخون، بوشکان، دالکی، رودحله، حیات‌داود، شبانکاره، طاهری، عسلویه، کاکی و بخش‌های شنبه، سعدآباد، دلوار، چغادک، ریگ، آبپخش برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر