جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۸۷۶
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند تعداد اهدای عضو نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست اما با توجه به نیاز نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه ضروری است.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باقری روز سه شنبه به مناسبت روز اهدای عضو، اهدای زندگی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تعداد مرگ مغزی اما هنوز خانواده هایی هستند که فرهنگ اهدای عضو را نمی پذیرند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری در استان بوشهر از چهار مرگ مغزی که تاکنون ثبت شده تنها 2 خانواده با اهدای عضو بدن عزیزان خود موافقت کرده اند.

باقری اضافه کرد: این درحالی است که رضایت آنها در مورد اهدای عضو می توانست از داغدار شدن بسیاری از خانواده ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مرگ مغزی به معنی مرگ واقعی است و این بهترین فرصت است که به فرد داده می شود تا در آخرین لحظه های زندگی خود به دیگران کمک کند.

رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر 26 هزار نفر در کشور در صف دریافت عضو هستند و روزانه 8 تا 10 نفر بر اثر دریافت نکردن عضو جان می دهند.

وی گفت: این در حالی است که سالانه هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی شده که امکان اهدای عضو چهار هزار نفر آنها وجود دارد.

باقری یادآور شد: تاکنون در استان بوشهر 52 اهدای عضو انجام شده است. 

وی اضافه کرد: در زمان حاضر 500 نفر بیمار دیالیزی در استان بوشهر در انتظار اهدای عضو هستند.

رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین آمار 70 هزار نفر در استان بوشهر کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.

وی در باره انجام عمل پیوند در استان بوشهر گفت: تجهیزات لازم برای این کار وجود دارد اما از نظر نیروی انسانی متخصص و امکانات زیرساختی این استان باید تامین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر