جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۹۲۸
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

فکرشهر- کورش امینی: سومین مرحله ی طرح نذر کتاب جزیره خارگ برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، اهدای کتاب از سابقه‌ای طولانی در ایران برخوردار بوده که در گذشته به شکل اهدای کتابخانه‌های شخصی افراد به کتابخانه‌های عمومی و یا به صورت وقف تمام یا بخشی از اموال افراد خیر برای ساخت کتابخانه، به جهت ترویج فرهنگ کتاب و کمک به ارتقای سطح فرهنگی جامعه صورت می‌گرفته است.

 امروزه نوعی از این فرآیند به شکلی متمرکز، رسمی‌ و با سازوکارهایی مشخص‌تر و اهدافی والاتر توسط مؤسسات انتشاراتی، افراد خیر و همچنین مساعدت‌های محدود دولتی با عنوان نذر کتاب مطرح شده است.

طرح نذر کتاب به صورت مشخص و به عنوان طرحی فرهنگی ـ معنوی در چند سال اخیر به اجرا درآمده و از اهداف و رویکردهای ارزشمندی برخوردار است.

گروه فرهنگی عشاق الحسین(ع) با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از سال ۱۳۹۵ اقدام به برگزاری این طرح در جزیره خارگ نموده و توفیق داشت تا برای سومین بار نذر کتاب را با همکاری کتابخانه عمومی خارگ و همچنین انتشارات هزاره ققنوس برگزار کند.

نذر کتاب در تداوم فرهنگ مذهبی نذر و فرهنگ اهدای کتاب در این جزیره شکل گرفته و قصد داریم بصورت سالیانه آن را برگزار کنیم تا توانسته باشیم گامی در راستای ترویج کتابخوانی برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر