پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۰۸۸
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: انفعال نمایندگان مجلس و حتی مسؤولان استان از یک جهت و تکاپوی نمایندگان استان‌های همسایه از جهتی، این احتمال کاهش حق استان از دریافت عوارض آلایندگی عسلویه را افزایش می‌دهد.
به گزارش فکرشهر از فارس، داستان «دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی» چند وقتیست که لقلقه زبان مسؤولان استان‌های همجوار شده تا جایی که بخشی از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی عسلویه  را حق مسلم استان خود می‌دانند.

نماینده پارسیان هم قول آلایندگی عسلویه به حوزه انتخابیه‌اش داد!

بر اساس این گزارش، علاوه بر مسؤولان استان فارس که چند سالیست نسبت به این موضوع پافشاری می‌کنند، اخیراً نیز ناصر شریفی نماینده پارسیان از استان هرمزگان هم از غافله عقب نماند و قول دریافت حق آلایندگی عسلویه به حوزه انتخابیه‌اش داد.

وی با مطرح کردن چنین ادعایی در نماز جمعه این شهر گفته: بزودی خبر خوب دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی به شهرستان پارسیان را به مردم خواهیم داد.

علاوه بر آن سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس هم اخیراً عنوان کرده: با یپگیری‌های انجام شده، ۲۵ درصد از عوارض آلایندگی صنایع پارس جنوبی به عنوان سهم لامرد و مهر مشخص شده که در سال جدید اعمال می‌شود.

نمایندگان فارس و هرمزگان در پی یافتن روزنه

پیگیری‌های مکرر مسؤولان استان‌های فارس و هرمزگان و به ویژه لابی‌گری نمایندگان مجلس آنها برای یافتن روزنه‌ای جهت دریافت در آمد حاصل از حل آلایندگی پارس جنوبی درحالی است که چهار نماینده استان بوشهر همچنان روضه سکوت اختیار کرده و تاکنون واکنشی از آنان دیده یا شنیده نشده است.

به نظر در شرایطی که مسؤولان استان‌های فارس و هرمزگان به طور جدی در تکاپوی و پیگیر دریافت حق عوارض آلایندگی پارس جنوبی هستند، نمایندگان مجلس این استان حتی اطلاعی از این موضوع هم نداشته باشند. همچون که در گزارش‌های قبلی که خبرگزاری فارس در این خصوص منتشر شد، پیگیری‌های خبرنگار ما جهت برقراری ارتباط تلفنی ما نمایندگان مجلس استان بی نتیجه بود و تنها سعادت نماینده دشتستان پاسخگوی خبرنگار فارس شد. البته وی اعلام داشت که «از این موضوع اطلاعی ندارم و در صورت ابلاغ و اطلاع، پیگیر موضوع خواهم بود».

انفعال نمایندگان مجلس استان و واکنش استاندار بوشهر

انفعال نمایندگان مجلس و حتی مسؤولان استان از یک جهت و تکاپوی نمایندگان استان‌های همسایه از جهتی، این احتمال کاهش حق استان از دریافت عوارض آلایندگی عسلویه را افزایش می‌دهد.

خاموش بودن نمایندگان استان بجایی رسید که صدای گراوند استاندار بوشهر را در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درآورد و وی در اظهار نظری از لابی گری نمایندگان استان‌های همسایه در مجلس پرده برداشت.

استاندار بوشهر از نمایندگان استان در مجلس خواست نسبت به لابی‌گری برخی افراد از دیگر استان‌ها نسبت به جذب اعتبارات عوارض آلایندگی واکنش نشان دهند.

گراوند، پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی عسلویه به دیگر استان‌ها را ظلم  مضاعف و بزرگ علیه مردم این منطقه و استان بوشهر دانست و تاکید کرد: در حالی که هنوز هیچ سنجشی در زمینه آلایندگی دیگر استان‌ها صورت نگرفته لابی‌گری برای تخصیص اعتباراتی که حق مسلم مردم استان بوشهر است آغاز شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر جلوگیری از پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها افزود: منطقه‌ای که بیش از 80 کیلومتر با عسلویه فاصله دارد با لابی‌گری در صدد جذب اعتباراتی است که حق مسلم مردمی است که سلامتی آنها به خطر افتاده است.

اعتبارات آلایندگی عسلویه حق مسلم مردم استان بوشهر است

گراوند تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی را حق مسلم مردم استان بوشهر دانست و گفت: در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش و آسایش دارد نباید این اعتبارات به دیگر استان‌ها پرداخت شود.

وی، با تاکید بر لزوم واکنش نشان دادن نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس نسبت به اعتبارات عوارض آلایندگی تصریح کرد: اگر این سنگ بنا کج گذاشته شود سال‌ها حق مسلم مردم  استان بوشهر در جابه‌جایی اعتبارات عوارض الایندگی تضییع می‌شود و این ظلم، نابخشودنی است.

استاندار بوشهر با تاکید بر این موضوع که دولت نباید سنگ بنای کج، اعتبارات عوارض آلایندگی در تخصیص به دیگر استان‌ها بگذارد، افزود: نباید اجازه داد با لابی‌گری عده‌ای در دیگر استان‌ها حق مردم استان بوشهر در حوزه اعتبارات عوارض آلایندگی ضایع شود در صورت تحقق آن، مردم استان هیچگاه  این ظلم را فراموش نمی‌کنند.

دود فلرها سهم میزبانان جنوبی استان بوشهر

این روزها نگرانی از کاهش دریافت عوارض آلایندگی عسلویه به دغدغه‌ای جدی برای این شهرستان‌های جنوبی استان تبدیل شده که در صورت تقلیل آن، بخش عظیمی از منابع مالی را از دست استان خارج خواهد کرد. می‌طلبد مسؤولان استان و رأس آنها استاندار و نمایندگان مجلس پیگیری جدی جهت جلوگیری از هدر رفت بخشی از منابع مالی مردم استان و به ویژه شهرستان‌های جنوبی داشته باشند. شهرستان‌هایی که همواره میزبان خوبی برای تاسیسات و منابع انرژی هستند اما سهم آنها طی این چند سال اخیر دود فلرها و استنشاق آن بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر