پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۰۹۴
دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: پتروشیمی بدون داشتن تصفیه‌خانه فاضلاب نباید مجوز راه‌اندازی بگیرد و بر این موضوع تاکید ویژه‌ای داریم.
به گزارش فکرشهر از فارس،فرهاد قلی‌نژاد امروز در نشست کارگروه پسماند شهرستان کنگان  با بیان اینکه عسلویه پیوست زیست‌محیطی نداشته  و تازه قرار است که پالایشگاه‌ها در این زمینه اقدام  و تصفیه‌خانه ایجاد کنند، اظهار داشت: فاضلاب یکی از عوامل انتشار بوی بد در منطقه پارس‌جنوبی  است و  پتروشیمی بدون داشتن تصفیه‌خانه فاضلاب نباید مجوز راه‌اندازی بگیرد و بر این موضوع تاکید ویژه‌ای داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام اینکه نگرانی مردم به‌حق است و ما نیز تلاش داریم تا رضایت مردم را کسب کنیم و به جد پیگیر این موضوعات هستیم، افزود : نظرسنجی از مردم و مسؤولان محلی یکی از نیازهای اصلی برای صدور مجوزها است؛ وقتی که جامعه محلی از طرحی ناراضی باشد، باعث عقب‌افتادگی طرح‌ها می‌شود و باید در همه طرح‌ها جامعه محلی دیده شوند.

وی بیان کرد: اگر جاده دسترسی به سایت پسماند بخواهد از مرکز شهر بگذرد نباید این طرح اجرا شود و باید به فکر جاده جایگزین باشیم و مسیر خارج از محدوده جمعیتی باشد و مسائل ایمنی به خوبی رعایت شود.

 قلی‌نژاد استانداردسازی سایت پسماند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: محل دفن زباله باید جانمایی صحیح داشته باشد و طرح‌های پیشنهادی دیده شود و طرح با استانداردهای لازم اجرا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ساماندهی پسماند در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر را در دستور کار داریم و در این راستا نشست مدیریت پسماند استان به بررسی این وضعیت خواهد پرداخت.

وی انجام بازیافت بدون آلایندگی را یکی از مسائل مهم دانست و اظهار داشت: منطقه ویژه پارس باید تضمینی به ما بدهد که در صورتی که این اقدامات جواب داد، در راستای تسریع در تکمیل طرح اقدام شود.

قلی‌نژاد بر جانمایی محلی با فاصله مناسب تا شهر خبر داد و اضافه کرد: پسماند خانگی هم باید با رعایت استانداردها منتقل و بازیافت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر