پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۶۱۱۶
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، آتش سوزی در بافت تاریخی دهدشتی را عمدی و ناشی از عوامل انسانی عنوان کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، محمود باقری عصر دوشنبه، ششم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از میراث فرهنگی به عنوان یک عنصر هویتی یاد کرد و افزود: هویت ما بستگی به هویت های تاریخی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه میراث تاریخی استان برای ما مهم است و این طور نیست که تنها یک نقطه مهم باشد و از سایر میراث گرانبها غافل باشیم.

وی 10 میلیارد تومان اختصاص داده شده به بافت تاریخی دهدشت را یادآور شد و اظهار کرد: پنج میلیارد تومان از این اعتبار صرف تملک خواهد شد، 800 میلیون تومان برای حصارکشی، 50 میلیون تومان برای تهیه سند پژوهشی پایگاه، 100 میلیون تومان برای طرح جامع و مابقی برای مرمت بناها و احیای بافت هزینه خواهد شد.

باقری آتش سوزی در بافت تاریخی دهدشت را ناشی از عوامل انسانی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه به هیچکدام از آثار تاریخی آسیبی وارد نشد.

وی اضافه کرد: کسانی که ادعای دغدغه‌مندی نسبت به بافت تاریخی دهدشت دارند به جای صرف هزینه‌ در برگزاری میتینگ‌ها به بافت کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر