جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نطق نماینده دشتستان در مجلس مطرح شد:
فکرشهر: نماینده مردم دشتستان نطق میان دستوری روز شنبه 4 خرداد ماه درمجلس شورای اسلامی انجام داد. به گزارش فکرشهر این نطق شامل بیان مسائل کشور، استان و شهرستان دشتستان بود.
کد خبر: ۵۶۱۴۲
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان نطق میان دستوری روز شنبه 4 خرداد ماه درمجلس شورای اسلامی انجام داد.

به گزارش فکرشهر این نطق شامل بیان مسائل کشور، استان و شهرستان دشتستان بود.

متن کامل نطق محمد باقر سعادت ک نسخه ای از آن برای فکرشهر ارسال شده به شرح زیر است:

به نام پروردگار یکتا
عرض ادب و احترام دارم به پیشگاه ملت صبور، شایسته و سربلند ایران و درودها به محضر مردم فهیم و قدرشناس استان بوشهر به‌ویژه مردم شریف دشتستان و عرض سلام خدمت همکاران ارجمندم در خانه ملت. از پروردگار بزرگ می‌خواهم که از خوان معنویت و رحمت الهیِ رمضان، ما را سلامت نفس، خُلق نیکو، صفای باطن، صدق در کلام، صحت در رفتار و عقلانیت در کردار نصیب کند.
 امروز که در خانه ملت و در پیشگاه مردم شایسته ایران سخن می‌گویم ایران اسلامی دچار مشکلات چندوجهی و عمیقی است که همه ملت را به تنگ آورده، اما از ما نمایندگان تا دیگر مسئولان، نهادها و دستگاه‌ها، گویی کمتر کسی نیازی به پاسخگویی به ملت را در خود احساس می‌کند. اگر امروز کشور در حوزه‌های مختلف دچار مشکل شده و به تعبیری همایندی بحران‌ها را شاهد هستیم، نباید این کلاف درهم‌پیچیده را به گردن این‌وآن در داخل و خارج بیندازیم، چراکه این شرایط، هرگونه که هست، محصول عملکرد ما مسئولین کشور است و آن‌ها که تصدی‌های طولانی‌تری دارند، مسئولیتشان هم بیشتر است. امروز تحریم شده‌ایم و ازاین‌رو مشکلاتی بر ما عارض شده، اما آیا همه مشکلات ما آورده تحریم است؟
ضعف سیستم به‌کارگیری علوم، ناشایسته سالاری، آسیب‌پذیری تولیدکنندگان و کارآفرینان، ترس و بدبینی نسبت به سرمایه‌گذاری، فساد سازمان‌یافته، ضعف‌های شدید در مبارزه با رانت‌خواری و سوءاستفاده که ربطی به تحریم‌ها ندارند. واردات لجام‌گسیخته‌ای که کمر تولید ملی را شکسته و حمایت بلا وجه و شائبه برانگیز از صنایع غیررقابتی و تولیدات بی‌کیفیت آن‌ها همچون خودروسازی که تقصیر آمریکا، اسرائیل و عربستان نیست.
اگر نهادها هرکدام به وظایف خود درست عمل کنند، علم را به خدمت بگیرند و وظیفه را معطوف به نتیجه ادا کنند نه رفع تکلیف؛ اگر دستگاه‌ها و قوا به‌ جای دخالت در کارهای یکدیگر بر کارویژه‌های خود متمرکز می‌شدند، امروز دچار وضعیتی نمی‌شدیم که کارگر و کارمند ایرانی دغدغه نان داشته باشند و جوان ما در حسرت تدارک ساده‌ترین وسایلی که ازدواج و معاشش را تأمین کند، سردرگم و افسرده باشند.
این نتیجه عملکرد ماست که تحریم‌های اعمال‌شده از جانب یک رئیس‌جمهور بدعهد و بهتر بگویم یک تاجر اسلحه و خون به نام آقای ترامپ، می‌تواند امنیت روانی و سفره‌های کوچک مردمان این مرزوبوم را به تلاطم رکود تورمی و گردباد گرانی بیندازد. ای‌عجب که همه از دردها سخن میگوییم و از درمان خبری نیست. کشور صحنه نمایش اتهام زنی به یکدیگر شده است و نه از بازخواست قصورها و ناکارآمدی‌ها خبری هست و نه از همتی برای خاموش کردن شیپورهای جنگ سیاسی داخلی. سینه مالامال درد است ای‌دریغا مرهمی.  
اگر خواهان برون‌رفت از شرایط موجود هستیم، مجلس باید در تصویب قوانین شفافیت، سلامت اداری و اقتصادی، مبارزه با فساد و پول‌شویی، حمایت از تولید ملی و رونق آن قدم بردارد و نقش نظارتی خود را در مسیر مبارزه بی‌رودربایستی با رانت و ویژه خواری قرار دهد.
در قوه قضائیه نیازمند حاکمیت قانون در برداشت ماهوی آن، مبارزه مؤثر و بدون تبعیض با نقض قوانین، قاطعیت و تحقق تمام و کمال فصل سوم قانون اساسی و پایان دادن به رشد قارچ گونه سلطان‌های سکه، ارز، قیر، نفت، شکر و... هستیم، و هیچ‌کدام از این‌ها بدون وجود آزادی افشای تخلفات، آزادی بیان، قلم و رسانه‌ها میسر نخواهد شد.
در بعد سیاست خارجی نیازمند انسجام و وحدت هستیم و در سیاست داخلی ما را مساوات، احترام به سلایق سیاسی، احترام به آزادی‌های بنیادین و آشتی ملی لازم است.
در دستگاه اجرایی همت مضاعف، به‌کارگیری نیروهای متخصص و جوان و بازگرداندن نقش والای علم و علم باوری و سپردن امور به دست دانشمندان در تمامی حوزه‌های کشور ضرورت دارد. دولت باید این را بپذیرد که اقتصاد مقاومتی از دانشگاه‌ها شروع می‌شود، نه اینکه نام یک تیم را تیم مقاومت بگذاریم و پروژه‌های خرد و کلان را بدان بسپاریم.
سال گذشته شهرستان دشتستان بر هُرم گرما تفتید و فقدان آب کافی از دل مردم، خصوصاً اقشار کم‌بضاعت گداز برآورد و آرامش زندگی و روان مردم را بر هم زد و مردم دشتستان ظلم و ستمی که از جانب وزارت نیرو بر آنها روا داشته شد را هیچ‌گاه از یاد نخواهند برد. اگرچه اقدامات عاجل و مؤثری به همت مسئولین شهرستانی و استانی برای اطفای موقت تشنگی شهرها صورت داده شد و گام‌های مهم دیگری نیز در حال انجام است، که از این بابت قدردانی می‌کنیم، اما از دولت محترم تقاضا می‌شود شرایط مناطق خشک و سوزانی چون دشتستان را درک کنند تا سال پیش رو شرمنده مردم نشویم. ازاین‌رو تصویب برداشت دائم از خط لوله کوثر، که به‌واسطه بارش‌های اخیر الحمدالله مشکلی در تأمین بخشی از آب دشتستان نخواهد داشت را قویاً از دولت محترم خواستارم.
شایسته است که از وزارت محترم نیرو به جهت آغاز به کار نصب آب شیرین کن های وحدتیه، آبپخش و سعدآباد تشکر کنم اما متاسفانه این پروژه ها سرعت بسیار کمی دارند و این موجب نگرانی ماست. لذا با توجه به وارد شدن در فصل گرما و ماه مبارک رمضان، تسریع در تکمیل آن ها را خواستارم. سد دالکی پروژه مهمی است که هم در حفظ نخیلات و هم در حفظ منابع آب و اشتغال زایی نقش بسیار مهمی خواهد داشت، لذا تزریق اعتبار و تسریع در اتمام آن را تقاضا دارم.
از وزارت محترم راه و شهرسازی تقاضا دارم تکمیل محور پل نمازگاه به شهر تنگ ارم را مجدانه پیگیری کنند تا بیش از این شاهد تلفات انسانی و اقتصادی در این مسیر مهم نباشیم. همچنین تزریق اعتبار به پروژه راه آهن استان بوشهر که یکی از زیر ساخت های مهم کشور و عامل اشتغال زایی و رونق اقتصادی منطقه است، مورد درخواست است. قطعاتی از محور بزرگ مواصلاتی معروف به کریدور جنوب انجام نشده که نیازمند تکمیل است تا منطقه جنوب کشور از منافع آن بهره مند شوند و نیز تکمیل محور دالکی به کنارتخته که در ایام تعطیلات دچار انسداد ترافیکی می شود و هموطنان را با مشقت و خطراتی مواجه می کند را تقاضا دارم.
از زمانی که بیمارستان هفده شهریور برازجان دچار حادثه آتش سوزی شده است، خدمت رسانی در حوزه درمانی دشتستان در مضیقه افتاده و ضرورت دارد تا هرچه زودتر پروژه بیمارستان جدید تکمیل شده و به بهره برداری برسد. لذا همچون گذشته از سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جهت همکاری سازنده شان تشکر می کنم و تخصیص اعتبارات تکمیلی پروژه را تقاضا دارم تا ان شااله رضایت مندی مردم حاصل شود.
حدود بیست مدرسه کلنگی در دشتستان وجود دارد که ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای دانش آموزان و خانواده هایشان در پی داشته باشد از این رو از وزارت محترم آموزش و پرورش می خواهیم که در نوسازی و تجهیز این مدارس همت گمارند.
پس از سالیان طولانی هنرمندان دشتستان از یک نگارخانه و پلاتو در خور و شایسته که نقش مهمی در اقتصادِ هنر و نمایش دستاوردهای هنرمندان دارد، بی بهره هستند، لذا از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم دین خود را به جامعه هنری دشتستان ادا کنند.
والسلام علیکم و رحمه‌ا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر