شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۱۷۵
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تحقق مصوبه دولت در اشتغال بومیان استان بوشهر در پارس جنوبی شد و گفت: استان بوشهر همیشه برای کشور بال بوده و بار نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع مردم استان بوشهر اظهار داشت: حق عوارض آلایندگی برای جبران آلودگی‌های زیست محیطی، آب و هوا، خاک و دریاست و این مناسب نیست که این سهم با جای دیگری تقسیم شود.

وی بیان کرد: مسئولان ضمن اینکه حق استان بوشهر در خصوص عوارض آلایندگی‌ها را براساس استانداردها حفظ و پرداخت کنند باید این سهم را نیز بیشتر کنند و اگر قرار است به شهرستانی از استان دیگری پرداختی در این بخش داشته باشند از اعتبارات مربوط به خودشان باشد و از حق استان بوشهر چیزی کم نکنند.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به مشکلات و برخی عقب ماندگی‌ها در استان بوشهرکم کردن حق عوارض آلایندگی برای مردم این استان قابل قبول نیست.

وی یادآورشد: با وجود درآمد زایی استان بوشهر برای کشور، جانفشانی جوانان آن برای انقلاب و حضور جدی مردم در صحنه‌های مختلف اما سهم این استان متناسب با این خدماتی که ارائه می‌کند نیست.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت: براساس مصوبه دولت حداقل ۵۰ درصد اشتغال مربوط به صنایع نفت و گاز باید از بومیان استان باشد که وزارت نفت باید این مصوبه را مورد توجه قرار دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به طرح پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست برای تخصیص بخشی از آلایندگی‌های پارس جنوبی به شهرستان‌های فارس و هرمزگان ادامه داد: آلودگی ناشی از تأسیسات نفت و گاز نه تنها عسلویه و کنگان بلکه شهرستان‌های جم، دیر و بخش عظیمی از شهرستان دشتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد بر همین اساس آقایان غیرکارشناسی و غیر دانش بنیان حرف نزنند.

وی گفت: استان بوشهر استانی با سابقه بلند تاریخی، پرشکوه و پایتخت مقاومت و کانون مبارزه با استعمار بودن و همیشه برای کشور بال بوده و بار نبوده است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر از جمله معدود استان‌هایی است که در رابطه با ایجاد درآمد در بخش تجارت، نفت، گاز، پتروشیمی، گمرک و بندر برای کشور نقش حساسی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: کم توجهی به استان بوشهر سابقه تاریخی دارد اما امروز مسئولان مملکت به خصوص رهبر معظم انقلاب نگاه فوق العاده ای به این استان دارند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مردم استان بوشهر مردمی نجیب هستند و مطالبه‌ای ندارند ولی در دل حرف‌های زیادی دارند که باید مسئولان به این مردم توجه داشته باشند.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن تشکر از مسئولان استان و اصحاب رسانه گفت: بر اساس رایزنی‌ها در حال حاضر مسئولان کشور قول مساعد برای حل این مساله را داده‌اند و انتظار می‌رود با توجه به حساسیت شرایط و در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی استان درگیر این مسائل نشود.

وی تاکید کرد: اگر قرار است به جای دیگری عوارض آلایندگی پرداخت شود ما مشکلی نداریم آقایان می‌توانند از تهران سهم بگیرند نه از جیب مردم نجیب استان مهم و استراتژیک بوشهر که خود دارای مشکلات و نیازمندی‌های مختلفی است.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: حق عوارض آلایندگی کمک فوق العاده ای به استان بوشهر به خصوص شهرستان‌های جنوبی است که باید حفظ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر