شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۱۹۲
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: شهید سیدرضا بطحایی به همراه پسر خردسال و همسر باردارش، اولین و تنها خانواده ایرانی هستند که پیکرشان به دست داعشی‌های جلاد در شهر بلده عراق قطعه‌قطعه شد.

به گزارش فکرشهر، خبرگزاری «بسیج» نوشت: خانم زهرا سادات بطحایی، خواهر شهید سیدرضا بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برادرم به همراه پسر سه ساله‌اش محمدعلی و همسرش بتول مطهری که فرزند دومشان را نیز باردار بود، برای زیارت حرم امام حسن عسکری (ع) به سامرا مشرف شده بودند. هدف سیدرضا از عزیمت به سامرا انجام تبلیغات برای مراسم نیمه‌ شعبان بود و با توجه به اینکه شنیده بود در سامرا امام جماعت ندارند، تصمیم گرفته بود با خانواده‌اش به این شهر سفر کند و اگر شرایط برای زندگی آنها مساعد بود در آنجا بمانند.   

او ادامه داد: آن موقع هنوز هیچ خبری در مورد حضور داعش در عراق و کشتارهای وحشیانه و ناجوانمردانه آنها در جهان منتشر نشده بود و خانواده برادرم هم هیچ اطلاعی در مورد حضور داعش نداشتند. پس از زیارت حرم امام حسن عسکری (ع) هنگام عزیمت به نجف متوجه می‌شوند که حرم مطهر در محاصره داعش است و تیراندازی و انفجارهایی در اطراف به گوش می‌رسد. متاسفانه ما از نحوه و چگونگی شهادت آنها اطلاع دقیقی نداریم اما خودروی برادرم که بر اثر اصابت گلوله خمپاره مچاله شده و کاملا سوخته بود، شناسایی شد. اجساد خانواده شهید بطحایی متلاشی شده و باقی‌مانده پیکر مطهر این خانواده شهید حریم آل‌الله در قبرستان وادی السلام نجف مقابل آرامگاه شهید ذوالفقاری به خاک سپرده شد.

شهید سیدرضا بطحایی تحصیلات خود را در حوزه علمیه گلپایگان آغاز کرد و در خوانسار، قم، تهران و سپس نجف ادامه داد. او مدت 10 سال در نجف زندگی کرد و در سوریه به شهادت رسید. همسرش نیز از عراقی‌های مقیم قم بود.

نظرات بینندگان
یاس
|
-
|
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
کجا شهید شدن بلده عراق یا سوریه؟؟؟اشتباه تایپی شده
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر