جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۳۷
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در روزهای اخیر پیشنهادی ارائه کرده که در صورت تصویب آن حقوق ساکنان و مجاوران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از جمله شهرستان کنگان را تضییع می کند که مردم و مسئولان استان بوشهر شهرستان های جنوبی این استان با آن مخالف و خواستار رد این پیشنهاد هستند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام محمود محمودی روز شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: سخنان رئیس جمهوری در سفر اسفندماه سال گذشته به استان بوشهر در باره تشکیل کمیته ملی رفع آلایندگی در پارس جنوبی نوید خوبی برای مردم این منطقه بود اما برخی اقدام ها برای حذف و یا کاهش حق آلایندگی شهرستان های جنوب استان بوشهر که میزبان این تاسیسات هستند و تقسیم آن میان استان های همجوار  توسط برخی دستگاه های کشوری از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، ذائقه آنان را تلخ کرده است.

وی بیان کرد: به اقرار خود مسئولان صنعت ۱۶ هزار هکتار (6۰ درصد) اراضی منطقه ویژه پارس جنوبی و بخش عمده ای از تاسیسات آن در شهرستان کنگان قرار دارد و طبیعی است هرگونه حذف و یا کاهش عوارض آلایندگی تضییع حقوق مردم این خطه است.

محمودی بیان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور ائمه جمعه شیعه و سنی کنگان و سیراف برگزار شد و آنان نیز همچون همیشه کنار مردم خواهند بود.

امام جمعه کنگان گفت: مردم این شهرستان سالهای متمادی است که تبعات ناشی از حضور پارس جنوبی از جمله تورم، هجوم خرده فرهنگ ها، آلودگی و دیگر مشکلات را متحمل شده اند اما در عین حال همواره در این سالها یار و یاور خوبی در اجرای پروژه ها و فازهای این طرح بوده اند و کمترین حق این است که حقوق آنها ایفا شود.

وی افزود: باعث تاسف است که برخی مسئولان هر از گاهی با برخی اقدامات شتابزده موجب نگرانی مردم می شوند.

محمودی اظهار داشت: یک روز با زمزمه جدایی عسلویه و الحاق آن به فارس موجب ناراحتی مردم می شوند و یک روز هم با طرح مسائلی مانند حذف و یا کاهش عوارض آلایندگی آنان را مضطرب می کنند که این صحیح و منطقی نیست.

امام جمعه کنگان تاکید کرد: امیدوارم دلسوزان نظام اجازه ندهند با عواطف مردمان نجیبی که در همه سختی ها یار و یاور نظام بوده و از همه هستی خود گذشته اند بازی شود.

محمودی از پیگیری های دلسوزانه نماینده مردم در خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و دیگر مقامها و و مسئولان استانی و محلی تقدیر کرد.

وی با تقدیر از دغدغه مردم و رسانه ها و فعالان اجتماعی بویژه جوانان از آنان خواست در چارچوب قانون و با سعه صدر مطالبات بحق و قانونی خود را دنبال کنند.

فرماندار کنگان نیز با طرح این پرسش که برخی تصمیم گیری ها بر مبنای چه مولفه ها و داده هایی اتخاذ می شود؟ گفت: شهرستان های کنگان و عسلویه به عنوان قطب انرژی اقتصادی کشور متاثر از همدیگر هستند و هرگونه تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه می تواند موجب متضرر شدن مردمان این خطه شود.

فتح الله نوروزی افزود: اکنون ۸ فاز بزرگ پالایشگاهی در شهرستان کنگان در دست اجرا و  بهره برداری است که نقشی مهم در آلایندگی منطقه دارند و کمترین کار برای جبران برخی مشکلات افزایش حق آلایندگی در این شهرستان است.

وی بیان کرد: انتظار و درخواست جدی مردم و مسئولان منطقه از دستگاه های مسئول و تصمیم گیرنده پرهیز از هرگونه اعلام نظر و کار غیرکارشناسی است.

نوروزی اظهار داشت: امیدوارم به جای طرح مطالبی مبنی بر کاهش و یا حذف عوارض آلایندگی، نتیجه و خروجی کار کمیته ملی تعیین شده توسط رئیس جمهوری  افزایش عوارض آلایندگی و کمک برای ایجاد شرایط هوای پاک در منطقه باشد.

نوروزی گفت: مردم و مسئولان محلی و استان بوشهر برای ایفای حقوق شهرستان های میزبان صنعت در کنار یکدیگر هستند و مطالبات را بر مبنای قانون دنبال خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر