جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۳۹
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت بیش از ۹۵درصد محصول گندم استان بوشهر گفت: تاکنون کشاورزان ۱۴۲ هزار تن محصول گندم تحویل مراکز خرید ۷ گانه استان بوشهر داده‌اند.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه برداشت گندم امسال رشد 9 برابری نسبت به سال قبل داشته است اظهار داشت: تاکنون افزون بر 142 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

وی با بیان اینکه 7 مرکز خرید در نقاط مختلف استان بوشهر برای خرید محصول گندم تعیین شده است تصریح کرد: این مراکز  پس از تحویل محصول گندم کشاورزان در مدت کمتر از 24 ساعت مبلغ خرید و هزینه حمل به حساب کشاورزان واریز می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت بیش از 95درصد محصول گندم استان بوشهر خاطر نشان کرد: میزان خرید گندم نسبت به 16 هزار تن سال گذشته 850 درصد افزایش دارد.

منوچهری با اشاره به اینکه تاکنون 98 درصد هزینه خرید و حمل گندم به کشاورزان پرداخت شده است افزود: تاکنون افزون بر 11 هزار و 100 تن بذر گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره شده است.

وی بیشترین برداشت محصول گندم را در دشتستان دانست و تصریح کرد: بیش از 60 درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر در دشتستان قرار دارد و میزان خرید گندم از این شهرستان ثبت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: گندم دیم در هکتار یک‌هزار و 250 کیلو و در مزارع آبی نیز سه هزار و 200 کیلوگرم در هر هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به ثبت رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر